Árnyékból a fénybe
Terrorizmus és fesztivál 2001
2002-01-31
A terror szele gonoszan arcul csapta az Epica reklámversenyt is. Andrew Rawlins, az Epica elnöke a recesszió mellett a támadással is indokolta fesztiválja népszerűségének visszaesését. De ehelyütt nem a szervezőkkel érzek együtt, sokkal inkább a szakmával, amely több értékes munkáját tette idézőjelbe azáltal, hogy a döntéshozók szeptember 11-e után már nem bírtak bizonyos dolgokról ugyanolyan könynyeden gondolkodni, mint annak előtte.
Sejteni lehetett, hogy az amerikai terroresemények miatt bizonyos erőszakot sugalló ötletek eleve hátránnyal indultak a versenyen. A sors fintora, hogy a békét sugalló Airbus film („Magma”) többek szerint akár fődíjas is lehetett volna, ha történetesen néhány hónappal korábban kínál a légtérben (örök) nyugalmat. Ezzel együtt sokan a végsőkig kitartottak a kampány mellett, amely azért egy ipari kategóriagyőzelmet begyűjtött és az utolsó pillanatig küzdött a fődíjért. Ahogyan fődíjért küzdöttek az Adforum.com által a Nemzetközi Vöröskereszttel együttműködésben létrehozott terrorizmus ellenes összefogás szülte ACT- (Advertising Community Together) kampányok is.
|
Az Epica zsűrije a nemes kezdeményezés felkarolása érdekében új díjat vezetett be az idén Dove Prize néven. Az első Dove Prize-t a Thomson Nepal Pvt Ltd vehette át Human Bomb című alkotásáért. A hirdetésen egy gyerekrajz látható, alatta pedig a „Mit tanulnak a gyermekeink? A terrorizmus nem aranyos” felirat. Az ACT-et a Nemzetközi Vöröskereszttel együttműködésben hozta létre az Adforum.com website, néhány nappal a szeptember 11-i terrortámadás után. A kezdményezés célja lehetőséget teremteni a reklámszakma számára, hogy kifejezhessék szolidaritásukat a történtek áldozatai felé, pénz vagy más adomány formájában támogathassák őket.
|
Gosztonyi Csaba