hirdetés
hirdetés
hirdetés

Árnyékból a fénybe

Terrorizmus és fesztivál 2001

A terror szele gonoszan arcul csapta az Epica reklámversenyt is. Andrew Rawlins, az Epica elnöke a recesszió mellett a támadással is indokolta fesztiválja népszerűségének visszaesését. De ehelyütt nem a szervezőkkel érzek együtt, sokkal inkább a szakmával, amely több értékes munkáját tette idézőjelbe azáltal, hogy a döntéshozók szeptember 11-e után már nem bírtak bizonyos dolgokról ugyanolyan könynyeden gondolkodni, mint annak előtte.
hirdetés

Sejteni lehetett, hogy az amerikai terroresemények miatt bizonyos erőszakot sugalló ötletek eleve hátránnyal indultak a versenyen. A sors fintora, hogy a békét sugalló Airbus film („Magma”) többek szerint akár fődíjas is lehetett volna, ha történetesen néhány hónappal korábban kínál a légtérben (örök) nyugalmat. Ezzel együtt sokan a végsőkig kitartottak a kampány mellett, amely azért egy ipari kategóriagyőzelmet begyűjtött és az utolsó pillanatig küzdött a fődíjért. Ahogyan fődíjért küzdöttek az Adforum.com által a Nemzetközi Vöröskereszttel együttműködésben létrehozott terrorizmus ellenes összefogás szülte ACT- (Advertising Community Together) kampányok is.

Still shining, New York.
Ügynökség:
Saatchi & Saatchi (Thaiföld)
Megbízó: ACT
Cím: New York

Az Epica zsűrije a nemes kezdeményezés felkarolása érdekében új díjat vezetett be az idén Dove Prize néven. Az első Dove Prize-t a Thomson Nepal Pvt Ltd vehette át Human Bomb című alkotásáért. A hirdetésen egy gyerekrajz látható, alatta pedig a „Mit tanulnak a gyermekeink? A terrorizmus nem aranyos” felirat. Az ACT-et a Nemzetközi Vöröskereszttel együttműködésben hozta létre az Adforum.com website, néhány nappal a szeptember 11-i terrortámadás után. A kezdményezés célja lehetőséget teremteni a reklámszakma számára, hogy kifejezhessék szolidaritásukat a történtek áldozatai felé, pénz vagy más adomány formájában támogathassák őket.


„The Magma”
Ügynökség:
Euro RSCG Corporate (Paris)
Megbízó: Airbus Industry
Kategória: Film – Industrial & Agricultural Products

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés