hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Noguchi és a NeoNoir a PRizma két fődíjasa

Az Év Pr Ügynöksége a Noguchi lett, az Év Pr Projektjét pedig a NeoNoir készítette el – döntött a PRizma Kreatív Pr Díj zsűrije. Mellettük további kilenc kategóriadíj talált gazdára. 

hirdetés

A Kreatív Csoport második alkalommal hirdette meg a PRizma Kreatív Pr Díj versenyt, amellyel a hazai pr-szakma legkiemelkedőbb munkáit ismeri el. A versenyre ügynökségi és házon belül készült pr-projektekkel vagy pr-vezérelt kampányokkal, illetve pr-kiadványokkal és médiamegoldásokkal lehetett nevezni.

Az idei versenyre összesen 21 ügynökségtől és nyolc megbízótól 57 nevezés érkezett, ezek közül 23 jutott a döntőbe. Idén nem érkezett nevezés public affairs, éves jelentés, CSR- vagy fenntarthatósági jelentés, céges belső lap vagy belső hírlevél kategóriákban. A zsűri pedig nem osztott ki sem díjat, sem döntős helyett a self-branding megoldások, szponzoráció, céges külső lap vagy külső hírlevél és weboldal kategóriákban, mert az ezekbe nevezett néhány pályázati anyag közül egyiket sem tartotta megfelelő színvonalúnak.

130 regisztrált vendég, 23 oklevél és 11 díj
130 regisztrált vendég, 23 oklevél és 11 díj (További képek a díjátadóról és a buliról kattintás után!)

"Örömmel állapítottuk meg, hogy bár idén néhánnyal kevesebb nevezés érkezett, mint tavaly, a színvonaluk összességében magasabb volt. Ez nem csak az ügynökségeket dicséri, de a megbízókat is, hiszen a vásár kettőn áll: az általunk díjazott kampányok azért voltak sikeresek, mert a pr-ügynökség és az ügyfél egymással szorosan együttműködtek, és egymást erősítették" - mondta el a mezőnyt értékelve Leitner György, a GlaxoSmithKline vezérigazgatója, a zsűri elnöke, két példaként az ESET és a Bosch nevezéseit kiemelve. A zsűrielnök elmondta, legjobban azt fájlalja, hogy a belső kommunikációs kategóriában nagyon kevés nevezés érkezett, ugyanakkor kiemelte a közintézmények kategóriát, ahol jelentős büdzsével ugyan, de nagyon jó kampányok születtek.

A Kreatív Csoport második pr-versenyén két fődíjat osztott ki a zsűri: az Év Pr Projektje elismerés a NeoNoirnak járt a Drogerie Markt kríziskezelés a közösségi médiában című pályázatáért, az Év Pr Ügynöksége pedig a Noguchi Porter Novelli lett. Ez az ügynökség tavaly szoros versenyben az LWp Kommunikációval, de végül éppen lecsúszott az Év Pr Ügynöksége díjról, ebben az évben azonban két kategóriadíjával és további két döntős helyével egyértelműen a verseny nyertese lett.

Az Ötkertben, több mint 130 vendég részvételével megrendezett díjátadó gála után fél kettőig mulatott a hazai pr-szakma, és ropta a táncot Dj Sanyi zenéjére.

A díjazottak

I. Projektek főkategória

Reputációmenedzsment kategória

121 legszebb magyar festmény
Megbízó: Virág Judit Galéria és Aukciósház
Ügynökség: Image Factory

Az aukciósház imidzséből a kiállítótér felé elmozdulni kívánó galéria egy nagyszabású festménykiállítással és egy ahhoz kapcsolódó igényes albummal mutatta be az új arcát: a 121 híres magyar festményhez 121 közismert magyar személyt párosítottak, amelyek mindegyike képviselte a kedvencét – az albumban, rendezvényen és a médiában egyaránt.


Piaci bevezetés és újrabevezetés kategória

Urbán Erika, a Corega új reklámarca
Megbízó: GlaxoSmithKline
Ügynökség: Noguchi Porter Novelli

A projekt feladata az volt, hogy a reklámkampány elindulása előtt pr-támogatást nyújtson. Az ügynökségnek a bulvármédia segítségével, a Nevetés Gyógyszer Klub megalapításával és a Kabos-emléktábla felállításával tökéletesen sikerült felépítenie Kabos László özvegyének azt az ismertségét, amellyel el lehetett indítani az Urbán Erikát szerepeltető atl-kampányt.


Közintézmények pr-projektjei kategória

5 év 5 csillagos élmények
A Művészetek Palotája házon belül találta ki és valósította meg a projektet.

A hihetetlenül sokszínű és gazdag kampány nem egy klasszikus pr-projekt ugyan, de erős pr-elemeket tartalmazott, és rendkívül szépen integrálta ezeket. A születésnapi rendezvényeket, gálakoncertet kiegészítette egy gerilla-elem, amikor néhány operaénekes a Müpa dolgozójának öltözött be, és váratlanul kezdett el énekelni. Volt fotópályázat, pont-, azaz csillaggyűjtő nyereményjáték, és egy szép születésnapi album is.

 

Eseménykommunikáció kategória

Hajts te is levegővel!
Megbízó: Robert Bosch
Ügynökség: A megbízó kommunikációs osztálya a Bistro Reklámügynökség pr-osztályával és az Almárium rendezvényügynökséggel dolgozott együtt.

A Bosch Rexroth üzletágának kampánya hasonlít a tavaly kategóriagyőztes Elektromobilhoz azzal a különbséggel, hogy ebben a versenyben sűrített levegővel működő járműveket kell a mérnökhallgatóknak tervezni. Továbbá volt az egri versenyen túl egy eseményt beharangozó budapesti rendezvény is, a sűrített levegő éjszakája, a fő témával összefüggő koktélgéppel, járműbemutatóval a Ferenciek terén, és Egerben is volt egy beharangozó rendezvény kipróbálható légkamrákkal, és egy csomó más akcióval.

 

CSR-megoldások kategória

Élelmiszerlavina Önkormányzati programja
Megbízó: Syngenta Növényvédelmi Kft.
Ügynökség: Well PR

A növényvédelmi szereket fejlesztő Syngenta és a Magyar Élelmiszerbank Egyesület közös kezdeményezésének az üzenete, hogy „hal helyett hálót ad” a rászorulóknak. A pályáztatás eredményeképpen a programban résztvevő kilenc önkormányzatnak a Syngenta zöldség-vetőmagokat és növényvédő-szereket ajánlott fel, és szakértelmével segítette, hogy saját maguk számára termesszenek zöldséget és gyümölcsöt. A kampány kizárólag pr-rel dolgozott, és alig költött a kommunikációra.

 

Nonprofit pr-kampányok kategória

Az Üveg Éve
Megbízó: Öko-Pannon
Ügynökség: Noguchi Porter Novelli

A szelektív hulladékgyűjtésből az üvegről szól ez a kampány, amelynek négy világos, egyben és külön-külön is meggyőző eleme volt. Az Üvegfutár projekt során a vendéglőkben gyűjtötték össze újrahasznosításra az üveghulladékot, a Re-Üveg iparművészek számára kiírt pályázat a WAMP-pal a hulladéküveg sokoldalú felhasználásának lehetőségeire mutatott rá, a Re-pohár akcióvalval pedig a nyári fesztiválok fiatal közönségét szólították meg, Mindezt kiegészítette a Kis Üveghatározó kiadvány, ami többek között a visszaváltható és a szelekítven gyűjthető üvegtípusok között segít eligazodni.

 

Kríziskommunikáció és issue menedzsment kategória

Drogerie Markt kríziskezelés a közösségi médiában
Megbízó: Drogerie Markt
Ügynökség: NeoNoir

A kríziskommunikáció, amelyet a NeoNoir a drogéria-hálózatnak tervezett és lefolytatott a közösségi médiában, egyik hazai iskolapéldája az új, digitális világban szükséges felkészültségnek. Az ügynökség rövid idő alatt elcsendesítette azt a közfelháborodást, ami a DM biztonsági őreivel szemben kialakult, és a közösségi médiában, a Facebook több mint tízezres DM-ellentáborában és blogokon elterjedt.

 

II. Kiadványok, médiamegoldások főkategória
 

Közösségi médiamegoldások kategória

Közösségépítés az ESET számára
Megbízó: Az ESET magyarországi képviseletét ellátó Sicontact
Ügynökség: PS:Provocative

A NOD32 vírusirtó szoftvert gyártó cég hazai képviselete az eddigi, főként szakmai kommunikáció után nagyon jól időzítve és releváns témával lépett be a közösségi médiába: a július végén kitört Facebook adatvédelmi botrány, majd augusztus elején megjelent Facebook-vírus kapcsán a közösségi oldalak veszélyeire irányította a figyelmet, és konkrét, alapos tanácsokkal látta el a felhasználókat. Ezzel a fő üzenettel megújították a honlapot, létrehozták a Facebook.com/biztonsag oldalt, sajtóközleményt adtak ki arról, hogyan lehet elkerülni a közösségi oldalak veszélyeit, és Kamuprofil-vadászatot hirdettek a cég blogján. Volt rajzpályázat is, és online játékok a női portálokon, így mindenféle célcsoportot külön szólítottak meg.

 

Digitális pr-kampány kategória

Pedigree Örökbefogadási Program
Megbízó: Mars Magyarország
Ügynökség: Hill & Knowlton

A Pedigree Örökbefogadási Program Magyarországon ugyan már tavaly elindult, idén azonban a kampány gerincét a klasszikus pr mellett már a digitális kommunikáció képezte a Facebookon és a Twitteren, valamint a program weboldalán. Mindegyik felület napi információkat, híreket, fotókat és videókat oszt meg a felhasználókkal, és párbeszédre nyújt lehetőséget a tagok és a programban résztvevő állatmenhelyek képviselői közt. Készült Facebook-alkalmazás a szavazásra, hogy melyik menhely legyen a 4000 kg Pedigree szárazeledel nyertese, voltak közvélemény-kutatások, pályázatok és nyereményjátékok.

 

Az Év Pr Projektje 2010

a NeoNoir: Drogerie Markt kríziskezelés a közösségi médiában pályázata
(A Kreatív Online cikkét az ügyről itt elolvashatja)

Az Év Pr Projektje díj nyertesei: Szabó Virág, a NeoNoir alapító ügyvezetője, Kanyó Roland, a DM pr-menedzsere, Hajduvári Szilvia, a DM marketing csoportvezetője és Kulich Zoltán, a NeoNoir másik alapítója
A NeoNoir és a Drogerie Markt egy kategóriadíjjal és egy fődíjjal

 

Az Év Pr Ügynöksége 2010

Noguchi Porter Novelli

Az Év Pr Ügynöksége, a Noguchi Porter Novelli: Urbán Vilmos, Vastagh Ákos, Kiss Huba, Katona Gergely, Mészáros Anikó, Vágvölgyi Mihály, Bajza Petra, Szántó Balázs, Szántó Péter elnök-igazgató és Décsi Ágnes
Magyarország legjobb pr-ügynöksége 2010-ben: a Noguchi csapata


A zsűri

Leitner György, a GlaxoSmithKline vezérigazgatója - zsűrielnök
Nagy Bálint, az IBS tanszékvezetője
Galambos Márton, a Figyelő főmunkatársa
Perlaky-Papp József, a BKF docense és szakirányvezetője, az MPRSZ elnökségi tagja
Weinwurm Bence, a Prokomm tanácsadó ügynökség vezetője
Lausek Esther, a Kreatív pr-rovatának vezetője

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés