hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Pepsi kajánul köszön be a Coca-Colának

Az idei Super Bowl a Coca-Cola történeti városában, Atlantában lesz. A hivatalos ital viszont a Pepsi. Más helyi márkákat is érint a konkurens szponzoráció.

hirdetés
  • Nézd, ki van itt!
  • Kösz a vendéglátást, Atlanta! Mi hozzuk az italokat!
  • Pepsi a városban. Frissítő.

Ilyen és ehhez hasonló szövegek jelentek meg a Pepsi szabadtéri hirdetésein és óriásplakátjain Atlantában. Ennek az oka, hogy a Pepsi a Super Bowl hivatalos üdítőmárkája, és az ötvenharmadik Super Bowl Atlantában lesz idén. A Coca-Cola pedig innen indult a 19.században, azaz elég erősek a történelmi-kulturális-gazdasági kapcsolatok a piros márka és a város között.

Most pedig kék hirdetések jelentek meg városszerte, a traumát ráadásul tetézi, hogy a helyi csapat, az Atlanta Falcons nem került be a döntőbe, teszi hozzá ez a helyi cikk. Az NFL-döntőt a Mercedes-Benz stadionban rendezik, amely alig egy mérföldre van a Coca-Cola gigantikus központjától (World of Coca-Cola). A Pepsi 2002 óta az NFL szponzora.

Az Adweek megjegyzi, hogy természetesen a Pepsi jelen van egyébként is a Coca-Cola dominálta városban, például a Taco Bell révén, amelynek a hivatalos üdítőmárkája, ám a Super Bowl-szponzoráció mégis erősen szimbolikus. És erre rá is játszik a Pepsi, a maga cukkoló módján.

A Super Bowl nem csak ezt a két márkakonkurenst érinti, erre szintén a fent hivatkozott helyi cikk hívja fel a figyelmet. Georgia állam (amelynek Atlanta a fővárosa) több nagyvállalata aktívan részt vett az esemény támogatásában, írják, mégsem jelennek meg szponzorként az ország legfontosabb sporteseményén, mert a konkurenseik állnak szerződésben az NFL-lel. A Coca-Cola mellett a UPS, a Chick-fil-A, a Kia, a Mercedes-Benz, valamint a Holiday INN-leány IHG-t és a Serta Simmons matracmárkát említik, amelyekkel szemben a FedEx, a McDonald’s, a Ford, a Marriott és a Sleep Number jelennek majd meg.

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés