hirdetés
hirdetés
hirdetés

A serritmus

Op-art stílus a Kaisertől szokatlanul

Merészet húzott a Kaiser, amikor – feladva korábbi szpotjainak hangulatát – előállt egy op-artos filmmel. A film Vasarely világát tükrözi a márka alapvető színpárja, a piros-fehér felhasználásával.
hirdetés
Trendi – talán ezt lehetne mondani azokra a filmekre, amelyek a ’70–80-as évek hangulatához nyúlnak vissza. A Kaiser a legújabb szpotban – szakítva a cég hagyományával – olyan látványfilm mellett kötelezte el magát, amelynek alappillére a brandet jól jellemző piros-fehér színpár.

A film készítői olyan képi világot akartak megteremteni, amely elsősorban szórakoztat. Bár a szpotban érezhetően végigvonul egy történet, amelyben a Kaisereket – a négy fiút – sörökkel látják el a lányok, mégsem a sörivásról szól. Elsősorban a dinamikus, zenére vágott, lüktető színhangulat a fontos. Maga a termék nem kellék, nem csupán a belső vagy a vége packshot főszereplője, hiszen a címke majd ötvenszer bukkan fel a filmben. A filmben kontrasztosan jelen lévő színpárt a bárpultban körbeforduló kamera száguldó felvétele mossa össze végül a címke mintáivé.

A film szórakoztató és elsősorban ismertségnövelő céllal fut, de már átvezeti a brandet a következő kampányidőszakba. Az op-artos hangulatú színvilág az értékesítési helyeken is megjelenik.

A szpot – lévén látványfilm – nem nélkülözi a hatásos képi elemeket, ilyen például a film kezdőjelenetében a szőnyegek kigurulása. Mivel a lehető legkevesebb trükk felhasználásával készítették, ennél a jelenetnél a helyszínen egy kötélfelfüggesztést használtak a szőnyegek azonos ritmusú kigurítására. A kupakkipattanás snittje is helyszíni felvétel. A látványelemekben az üvegeket aprólékos gonddal állították fel és fényelték be a jelenetek előtt.

Az op-artos hatást nemcsak a színpár használata, kontrasztja idézi elő, hanem az üvegek, a mozdulatok ritmusa, valamint a zörejek és a hangok is. Az op-art kedvéért többször döntött kameraképek láthatóak.

A sorba állított sörösüvegek jelenetekor figyelni kellett arra, hogy sem a megvilágítást szolgáló lámpák, sem a kamera, sem a stáb, sem pedig az üvegeket kikapkodó kezek reflexei, tükörképei ne verődjenek vissza a palackokról. Az ilyen és ehhez hasonló reflexhibák, bár nem tipikusan, de szórványosan még fel-felbukkannak filmekben.

A film gyakorlatilag az első reklámfilmes munkája Spah Károlynak és Spah Dávidnak, akik a Família kft. című szappanoperával váltak ismert ikrekké. Bár a forgatáson látottak alapján még sok leckére szorulnak, a szpot erről mit sem tanúskodik.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés