hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bauer László cikkei

  #1
2007-02-10 12:00:00
Kevés a nemzetközi színvonalon dolgozó magyar reklámfilmrendező, ezért az ügynökségek – ha van elegendő pénzük – szívesen dolgoztatnak külföldiekkel.
  #2
2006-12-12 00:00:00
„A két hirdető különböző üzleti céljait nem igazán sikerült összehangolni a kampányban” – vélekedett Czagler Zsuzsa, a Media Planning Group ügyvezető igazgatója a Malév és a Citibank közös kampányáról.
#3
2003-12-01 00:00:00
Monumentális elemek is tarkítják azt a Magyarországot hirdető szpotot, amely Tony Curtis főszereplésével készült. Bár a film csak jövő tavasztól látható majd az Egyesült Államokban, a Kreatív már most igyekszik felvillantani, milyen is lesz a végtermék.
#4
2003-12-01 00:00:00
Két dologban is eltér a VitaMill liszt reklámfilmje a szokásos ételszpotoktól: a háziasszony nem, csak a keze jelenik meg a filmben; és a sütemény nem elkészül, hanem alkotóelemeire hullik.
#5
2003-11-01 00:00:00
A Chio szpotja képileg ugyan nem szakít a korábbi bulizós chipsfilmek hangulatával, mégis a félrevonult, magányosnak tűnő nassoló figuráját állítja a film középpontjába.
#6
2003-10-01 00:00:00
Az Axelero új, Semmi sem lehetetlen című szpotja nem számítógépes kütyükkel operál, hogy bemutassa az ADSL előnyeit. Helyette érzéki húrokat pengetve próbálja megragadni a virtuális világ megfoghatatlan lényegét.
#7
2003-10-01 00:00:00
A Balaton szelet új, kontrasztokra épülő szpotjában a magyar tengert a Duna, az őszt pedig kánikulai forróság helyettesítette.
#8
2003-09-01 00:00:00
Az IHM kissé lelassított tempójú filmjei nem szorulnak látványos képi utómunkákra, trükkökre. Közeli gesztusképek sorozataként, szimbolikus tartalommal fejezik ki az üzenetet.
#9
2003-09-01 00:00:00
Az akkor még a vízilabda vb-re készülő klasszis, Kásás Tamás pihenőnapján forgatták le az újjászülető Képes Sport szpotját. Az idő rövidsége miatt csak minimális lámpaparkot használtak, és ettől retrósabbá vált a szpot.
#10
2003-07-01 00:00:00
A mostanában valóságshow-k támogatójaként megismert Bravo stílust váltott. Illeszkedve szponzorációs stratégiájához, reklámfilmjeiben mesterségesen teremtett, de valóságos helyzetekben mutat be valóságos figurákat.
#11
2003-07-01 00:00:00
Több mint féléves előkészület után megszületett az Unicum imázsváltó szpotja, amely a korábbi Paczolai–Pados rendező-operatőr páros által készített sikeres filmet cserélte le. A BBDO szeptemberben benyújtott pályázatát a tesztek még túl korainak és merésznek találták, a második fordulóra átgyúrt ötlet azonban kivívta az elismerést.
  #12
2003-06-01 00:00:00
Bár a Soproni Ászok Újratöltés című szpotja leginkább a plágiumbotrányról lett híres, több olyan kaszkadőrjelenetet és trükköt is tartalmaz a film, amiről érdemes beszélni.
  #13
2003-06-01 00:00:00
Az ősi japán vallásra utalva egy közlekedési bölcsességet használtak fel a Nissan Primera legújabb szpotjában. A forgatás során azonban nehezen ment a casting, ráadásul csupán egyetlen forgatási nap alatt kellett elvégezni a munkát, miközben a műterem elektromos kapacitása kevésnek bizonyult.
#14
2003-05-01 00:00:00
Merészet húzott a Kaiser, amikor – feladva korábbi szpotjainak hangulatát – előállt egy op-artos filmmel. A film Vasarely világát tükrözi a márka alapvető színpárja, a piros-fehér felhasználásával.
#15
2003-04-01 00:00:00
Szokatlan szemléletű évfordulós filmmel ünnepelteti 15. születésnapját a McDonald’s. A szpot nem egy „ez voltam, ezt lett belőlem” klisére épül, helyette egy hétköznapi történettel mond valami nagyot.
#16
2003-04-01 00:00:00

Gyerek és kutya szerepeltetése filmben félsiker, ennek ellenére mégsem minden rendező vállalkozik ilyen feladatra. A Darling-szpot készítői még azt a kockázatot is bevállalták, hogy forgatókönyv nélkül, a castingfelvételekre alapozva dolgozzanak.

#17
2003-03-01 00:00:00
Először készült olyan Sport Szelet-film, amelyet magyar kreatívok alkottak, és igazi magyar Sport Szelet szerepel benne, trükk nélkül. Marokkóban, külföldi stábbal forgatta a Young & Rubicam a Sport Szelet legújabb, a korábbi filmek gegsorozatát folytató epizódját.
#18
2003-03-01 00:00:00
Sosem reklámozta még magát imázsfilmekkel – és egy darabig nem is fogja – az amúgy nagy múltú Herbária. A cég most szpot készíttetésére szánta el magát, ami évekre előre meghatározza majd a márka imázsát. A stratégiai fontosságú filmet nemrég nemzetközileg is elismert fiatal magyar művészek alkották meg, ötvözve a festészet, az animáció és a film elemeit.
#19
2003-01-31 00:00:00
Az OMV szpotja jól példázza, hogy egyetlen apró hiba szó szerint beárnyékolhatja az amúgy kiegyensúlyozott képi világú, jól megkomponált reklámot, még akkor is, ha nem a filmes, hanem a megrendelői oldal vádolható a botlással.
#20
2003-01-31 00:00:00
Nagy visszhangot keltett a Media Markt három legújabb szpotja, mert sokak szerint a szlogen túl provokatív, a „hülye” szó a reklámokban szokatlan. Szemlélet kérdése, hogy mindez bántóan vagy viccesen hat, attól függően, hogy ki melyik oldalon áll.
#21
2002-12-19 00:00:00
Összevissza keveredtek az évszakok a Coca-Cola ásványvíz-bevezető szpotja körül. Ilyen terméket nyáron célszerű piacra vezetni, ehhez képest a reklámfilmeket ősszel forgatták, és úgy döntöttek, hogy a csúszások miatt csak novemberben indul a tévékampány, amiből végül december lett, de talán már érdemesebb lett volna kivárni a nyarat.
#22
2002-12-19 00:00:00
A Panasonic reklámfilmjének tenderén akadt némi furcsaság, amely visszafelé gondolkodásra késztette az alkotókat. A legtöbb esetben az óriásplakát- és sajtófotózást a forgatás után ejtik meg, a Panasonic-szpot esetében azonban mindez fordítva történt.
#23
2002-11-29 00:00:00
Mivel a korábbi Multipont-szpotok nem teljesítették, amit elvártak tőlük, újabb hirdetéseket készíttetett a MOL, az OTP és a Matáv a Lowe GGK-val. A hatásvizsgálatok szerint a Multipont-szpotok a humor és a magas tetszési arány ellenére nem közvetítették megfelelően a kártyák bankkártyaszerepét.
#24
2002-10-31 00:00:00
A gyógyszerreklámok többsége a fájdalom helyét pontosan mutatja be: a térdet, a derekat, a fejet vagy akár a gyomrot. Az Algoflex-szpot ezekkel ellentétben szimbolikus. A részletgazdag, szinte csak közelikből álló film alkotói szempontból tanulságos előkészületi megoldásból született.
#25
2002-10-31 00:00:00
A Délhús „Több mint futó kaland” szlogenű szpotjának képi dinamikáját az aláfestő zene fokozza, amely krimibe illő hangulatot sejtet. A körülbelül azonos hosszúságú futó totáljeleneteket közelik törik meg, amelyekben a küzdelem feszültsége elevenedik meg.
#26
2002-09-30 00:00:00
Magyar ügynökségnek ritkán adódik arra lehetősége, hogy távoli tengerparton forgathasson. A Coca-Cola legújabb szpotját Havannától 30 kilométerre, a kubai tengerparton vették fel.
#27
2002-09-30 00:00:00
A skandináv humor kelléktárából építkező Electro World szpotok alapötlete a hőmérséklet mesterséges felhevítésének gondolatával játszik el. A nagy melegítés majdnem tragédiához vezetett.
#28
2002-08-30 00:00:00
A Kékkúti tulajdonosváltását követően megváltozott a Theodora-reklámok kommunikációja. Az új brief elsősorban arra épült, hogy a márkát személyiséggel lássák el, és ennek tükrében a kreatív megvalósítás az ember és saját vízháztartásának kapcsolatával játszik.
#29
2002-08-30 00:00:00
Sok kínlódás árán sikerült olyan filmeket készíteni, amelyek nem egyszerűen imázsreklámok, hanem szinte a Bravo palackos termékeinek teljes termékskáláját fel lehet vonultatni bennük. Az új technikával felvett Bravo-szpot forgatásakor az eddigi vége packshotokon látható összkép helyett új módszert találtak ki.
#30
2002-08-30 00:00:00
Nem változott meg a Raiffeisen Bank imázskampányának második hullámában a mosoly mint alapkoncepció. A teaserek trendi képi világáért a szpotok angol operatőre, Mary Farbrother a felelős, aki pályafutása során Iggy Poppal is forgatott már.
#31
2002-06-28 00:00:00
A Berlin fölött az ég című film fősorát idézi a Zwack legújabb szpotja, amelyben ezúttal egy angyali lány potytyan le a mennyek országából. Csupán egy bűne van: ivott a tiltott italból.
#32
2002-06-28 00:00:00
Sebességmániás filmek esetében kézenfekvő, hogy számítógépes trükkök segítségével fokozzák a sebesség látványát, amelyet leggyakrabban a jelenetek felgyorsításával és a háttérképek áthúzásával vagy összemosásával érnek el.
#33
2002-05-31 00:00:00
A frissítő „ívóvizes” reklámfilmek általában nemcsak üdítő jellegűek, szépek, de egyfajta életminőséget is sugároznak. Más koncepció szerint az oktató-nevelő szándékú szpotok bemutatásával igyekeznek felhívni a figyelmet az ásványokban dús vizek fogyasztására. A két Bonaqua-film közül a „Bedroom beauty” munkacímű szpotot mutatjuk be.
#34
2002-05-31 00:00:00
Élhet, mint hal a vízben – tanúsítja a bank legújabb hitelkártyaszpotja. A pénz, csakúgy, mint az oxigén, éltető elemünk, ezért fontos a folyamatos utánpótlás. A víz alatti forgatáshoz speciális lámpákat és kameratokot használtak, a szereplőknek még búvároktatáson is részt kellett venniük.
#35
2002-04-30 00:00:00
Mit kezd az eladó olyan vásárlóval, aki nem létező dolgokat keres? Először is nyugodt, előzékeny, udvarias, és jelét sem adja „szakmai” megvetésének. A Praktiker-filmekben Reviczky Gábor megszokott gesztus- és kifejezésmódjával elhiteti: képes még a Holdról jött vevőt is leszerelni.
#36
2002-04-30 00:00:00
A főbérlő nagyon meglepődne, ha kíváncsiskodása közben egy oroszlán bukkanna fel a lakásában, vagy a ruhásszekrényből nem várt módon albérlőjének libái totyognának elő. Ám az Unilever a legutóbbi Domestos-szpotjában mindenre talál megoldást, így csak az állati titokra nem derül fény, a padlóra azonban igen.
#37
2002-03-28 00:00:00
Akinek nincs esze, legyen cetlije – hangzik ki az Univer márciusi majonézszpotjából. Az egyszerű filmes eszközökkel felépített, párbeszéd nélküli történet elsősorban és tagadhatatlanul a nőkhöz szól, de a csattanóhoz szükség van egy férfira is. Az éjszakai forgatáson felvett szpotok célja az Univer-termékek piaci pozíciójának erősítése.
#38
2002-03-28 00:00:00
A Cola-Cola Magyarország mindössze egy-két honi gyártású teaserrel színesítette múlt évi reklámfilmtermését, hiszen legutóbbi sikeres hazai filmje a Fanta másfél évvel ezelőtti vadmálnatörténete volt. A vadmálnafilm sikere magyarázza, hogy ugyanarra a rendezőre esett a választás a márka legújabb lime-szpotjának készítésekor.
#39
2002-02-28 00:00:00
Az ÁB-Aegon februári Burleszk című szpotjának gerincét egy klasszikus Harold Lloyd-filmrészlet alkotja. A filmbe trükkök sorozatával becsempészték a biztosító szakemberét is, aki ráadásul meg is szólaltatja a némafilmek fenegyerekét.
#40
2002-02-28 00:00:00
A Vivendihez hasonlóan a Matáv is nagy titoktartás közepette készült legújabb díjcsomagját népszerűsítő szpotjára. A cég korábbi filmjeinek zöme az egyéni előfizetőkhöz szólt, ám az új szpot a vállalatokat célozza meg.
#41
2002-01-31 00:00:00
„Barna vagy szőke nő, honnan kerül elő?” – teszi fel a kérdést egy hajdan volt alternatív sláger. A Media Markt reklámok középpontjában egy jelenség áll: egy szőke, bombacuccos, buta plazacica esszenciáját megszemélyesítő barna nő, aki dermesztően hat az eladófiúkra.
#42
2002-01-31 00:00:00
Sokan rajongásig szeretik a sonkát, és a Bábolna Hullámsonka friss szpotjából az is kiderül, hogy nem csak az emberek sonkaimádók. Ép úgy odavan a retek és a zsemle is a finomságért – természetesen számtalan trükk felhasználásával.
  #43
2001-11-30 00:00:00
A Pannon GSM megőrizte a reklámfesztiválokon nagy sikert aratott csókjelenetes imázsfilmjének hangulatát legújabb reklámjában is. Most egy modernebb felfogású, ám hasonlóan romantikus témájú spottal egészítette ki a személyesen átélt pillanatok sorozatát.
  #44
2001-11-15 00:00:00
A Fundy-imázsváltás főbb célja az ismertség fokozása, a brand újrapozicionálása, valamint a kedveltség növelése volt. Ennek első lépéseként júniusban és júliusban a megújult csomagolást szivárványos struktúrába rendezték az eladóhelyeken. Ezt követően augusztustól bolti promóciók kezdődtek, ősztől pedig reklámkampány indult.
#45
2001-10-15 00:00:00
Reklámfilmek kapcsán többször felvetődik, hogy mennyire szabad társadalmilag érzékeny témához nyúlni. E dilemma nem kerülhette el a Holsten legújabb spotját sem, hiszen a film az öngyilkosság gondolatából indul ki.
  #46
2000-03-01 00:00:00
Noha Magyarországon a számok még nem támasztják alá, hogy az internetnek a kereskedelem területén van-e aktualitása, a cégek költségeket nem kímélve nagy sebességgel nyomulnak a hálón. E jelenségnek kettős oka van: a divat és a presztízs. A web egy újfajta kommunikáció, vizualitás, perszonális kapcsolatok elsajátításának új folyamata és médiuma. Nem mindegy, hogy egy cég milyen „csomagolásban” jelenik meg ezen az új „piacon”.
#47
1999-04-30 00:00:00
A Macword magazin Szerkesztői Választás Díjakkal értékelte azokat a termékeket, amelyeket 1998-ban a legjobbaknak ítélt. Ezen Eddy-díjak több termékkategóriában kerültek odaítélésre, amelyek a számítástechnika egész területét átölelik. E termékek közül (31 díjazott) azokat választottuk ki, amelyek 1998-ban a grafikai munkafolyamatok társául szegődtek.
#48
1999-03-31 00:00:00
A közterületi speciálisabb médiumok kihasználásának egyik problémája, hogy a kreatív ötlet megvalósításához nehezen található megfelelő vagy gazdaságos hazai kivitelező eszköz. Sok esetben ez az ötlet feladását, átalakítását vagy külföldi kapacitások igénybevételét jelenti. Itt vannak például a házak, az utak fölé kifeszített anyagok és az autóponyvák dekorációs problémái.
#49
1999-03-31 00:00:00
Egyes vizsgálódások szerint a 2000. évre az adattárolás közel 80%-a digitális formában történik. Nem csoda, ha a balatonfüredi konferencia kiemelt gonddal kezelte a kérdést. A zömében nyomdász szakmai körökből kikerült DTP-sek törekvése, hogy korszerű technikai megoldásokkal szolgálják ki megrendelőiket.
  #50
1999-01-31 00:00:00
Hajdan volt értékpapírok grafikai kialakításánál szembetűnik a míves kézimunka. Ez a grafikus megjelenés egyben biztosítékként szolgált a hamisítókkal szemben. A jelenleg forgalomban lévő értékpapírok védelmének is fontos eleme a design, amelyet nemcsak kibocsátói szándék, de törvényi előírások is befolyásolnak.
#51
1999-01-31 00:00:00
Megjelenésének kezdeteitől a digitális műfaj szorosan kapcsolható volt különböző marketingtevékenységek megnyilvánulásaihoz. A ’90-es évek elején indult digitális képalkotás a tervezőgrafikán belül nem vetett fel sajátos kelet-közép-európai kulturális szempontokat. Napjaink kultúrája tömegkultúra, amelyben a reklám, a marketingkommunikáció szubkulturális kategóriája a képalkotás mértékadó és ízlésformáló eszközévé vált. A MŰ-KÉP művészeti felvetés a kultúra és az üzlet, a gondolat és a regionális marketingkommunikáció kapcsolatáról.
  #52
1998-12-15 00:00:00
Elterjedt hazai nézet, miszerint a Macintosh operációs rendszerek a számítógépes elithez tartoznak. Ezt az elitet többek között az Adobe látja el „termelő” grafikai programokkal, amely termékek kiszorították a konkurens Corel cég alkalmazásait. A Corel ez évi stratégiai váltásával és legújabb programjaival – szándéka szerint – megkísérli a felzárkózást, legfőképpen a vállalati marketingben megnyilvánuló grafikai igények kiszolgálásában.
#53
1998-12-15 00:00:00
Általános vélemény: a magyar nyomdaipar privatizációja befejeződött, aminek eredményeképpen a nyomdák 25%-a részben vagy teljes mértékben külföldi tulajdonba került. A nyomdaipari termelés meghatározó elemei a kisvállalkozások, amelyek egyre nagyobb számban veszik ki részüket a termelésből. A csomagolást tekintve, a szakma egybehangzó véleménye szerint a magyar csomagolóipar, összehasonlítva kelet- és közép-európai országokkal, jelenleg magasabb szinten áll. A modernizálást elősegítette, hogy külföldi beruházók az utóbbi időben közel 1 milliárd dollárt fektettek be ebbe a területbe.
  #54
1998-12-15 00:00:00
Kelényi Ákos elmondta: a pályaművek elbírálása nehéz helyzetbe hozta a zsűrit a szélesedő technológia következtében, annál is inkább, mivel a szakmát átfogó színvonalas termékek majd mindegyike valamilyen díjat érdemelt volna. A megítélésben anyagtechnológiai, minőségi és nyomdatechnikai szempontokon túlmenően természetesen a grafikai, design és esztétikai megjelenés is főszerepet játszott. Kelényi Ákos úgy látja, az idei díjazottak széles skálán, kiemelkedő minőséggel képviseltetik a magyar nyomdász szakmát a nemzetközi porondon.
#55
1998-11-30 00:00:00
A papírról el lehet mondani: áthatja és végigkíséri mindennapjainkat az információ- és ismeret-közvetítés számtalan területén. A számítógépek megjelenésével elterjedtté váltak olyan nézetek, amelyek szerint az irodai PC-felhasználás és elektronikus információtárolás következtében drasztikusan csökken majd a papírfelhasználás. Ezek a nézetek egészen odáig fajultak, hogy már papír nélküli irodákat emlegettek. Ezzel szemben a papírfogyasztás drasztikus csökkenése nem hogy megállt a múlt évben jelentős emelkedés is mutatkozott.
#56
1998-11-30 00:00:00
Hol vannak a Skála kópék? Vagy kérdezhetném úgy is: szükség van-e bizonyos értelemben a kópéhoz közelebb álló, könnyedebb reklámfigurákra? Vagy esetleg, miért nincs több humor a reklámok világában? Van, csak kevés. Abban az országban, amely világhíresült animátorairól és animációiról, ahol tehetséges operatőrökből, rendezőkből és alkotókból úgy tűnik, a hazai piac animációs igényeihez képest, túlkínálat van.
  #57
1998-11-30 00:00:00
A tizenegyedik alkalommal októberben megrendezett Compfairt nagy látogatottság és fokozott kereskedés jellemezte. A kiállítók 11 főbb szakmai témakörben mutatkoztak be: számítástechnika, telekommunikáció, multimédia, szórakoztató elektronika, nyílt rendszerek, automatikus azonosítás, informatika, irodai alkalmazás, irodabútor, irodatechnika és digitális fotótechnika.
hirdetés
hirdetés
Görögország és a közmédia.
Mármint olyan, ami repül.
Gúzsba kötve krízist kezelni, ez a kihívás.

Lehet-e figye­lemfelkeltő, minőségi csomagolásterveket készíteni mindössze két színből?

Mark Zuckerberg, mint magyar márkanagykövet.

Egy mérkőzés hálózatilag elemezve.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás