Két évszakos késés
Új ásványvíz bevezetése télen
2002-12-19
Összevissza keveredtek az évszakok a Coca-Cola ásványvíz-bevezető szpotja körül. Ilyen terméket nyáron célszerű piacra vezetni, ehhez képest a reklámfilmeket ősszel forgatták, és úgy döntöttek, hogy a csúszások miatt csak novemberben indul a tévékampány, amiből végül december lett, de talán már érdemesebb lett volna kivárni a nyarat.
A metropolis kontra természet az alaptémája a Coca-Cola ásványvizét hirdető szpotjának, amely elsősorban a természet és az ember, valamint a természet és a márka viszonyát fejezi ki. Ennek képi érzékeltetéséhez eltérő kameratechnikákat, vágási metódusokat, optikákat és színtechnikákat alkalmaztak. A keretes történetben megelevenedő város szándékosan monoton, szürke, monokróm, egyhangúan közönyös képi világú. A késői forgatás legnagyobb nehézségét a fényviszonyok gyors változása, valamint a korai szürkület jelentette, de minden esetben különböző technikákkal igyekeztek áthidalni ezeket a rövid forgatási idő alatt. A számítógépes utótechnikákkal is óvatosan bántak, mert a szpot természetes jellegét bontotta volna meg, ha azokat a nézők felismerik. A natúr forgatott anyagok hátterében ennek ellenére megbújik egy-két mesterséges mozzanat is. Mivel a film egyszerre imidzshirdetés és termékbevezető szpot, a palack mindvégig látható a képeken.
A városi jelenetet masterként, megszakítás nélkül vették fel folyamatában, több beállításból. A mindennapi rohanás realisztikus ábrázolására kizárólag hagyományos fix optikát használtak. Az egyszerű, rövid jelenetek sora statikusabb, szigorúbb hatást kölcsönöz a nyitó résznek, amely egy-két közeli képpel is tagolt. A kontraszt és az ellentét érzékeltetése céljából a városi jelenetek vágása zaklatottabb, mint a természeti jeleneteké.
Utóbbiak könnyedebb, légiesebb felvételeihez szintén több kameraállást, valamint stift-and-tilt optikát és egy különleges optikát, a boroscope-ot használták. A lassított felvételi mód a víziószerű látomást is kiemeli.
Bauer László