Egészséges szépség
A Bonaqua-reklám forgatása
2002-05-31
A frissítő „ívóvizes” reklámfilmek általában nemcsak üdítő jellegűek, szépek, de egyfajta életminőséget is sugároznak. Más koncepció szerint az oktató-nevelő szándékú szpotok bemutatásával igyekeznek felhívni a figyelmet az ásványokban dús vizek fogyasztására. A két Bonaqua-film közül a „Bedroom beauty” munkacímű szpotot mutatjuk be.
A közeli felvételekkel átszőtt, mozgásokkal tarkított filmben egy készülődés pillanatai villannak fel. A felöltözés képi asszociációja, és maga a stíl egyben utalás a palack új megjelenésére is. A környezet és a szereplő mozdulatai is külső harmóniát tükröznek. A packshot buborékfelvételeihez egy vízzel teli, hatalmas akváriumot használtak, melyben mesterséges berendezés gondoskodott a buborékokról.
A film szándékosan nélkülözi a számítógépes trükköket, amelyek a természetesség látszatát talán elhomályosítanák, ezért a szpot minden egyes kockáját „natúrban” vették fel. A pasztell, bársonyos, szinte már-már túlságosan is nett világ a tisztaságot hangsúlyozza, a lassú kockák pedig lebegő könnyedséget kölcsönöznek a filmnek.
A szpotot könnyed elegancia kíséri végig, ami az apró gesztusokban is tetten érhető. A kamera sohasem mutat statikus képet, minden jelenetben kissé közelít a szereplőre, folyamatosan mozgásban tartva ezzel a snitteket. A díszlet vízszintes tagolását és a szereplő keresztirányú haladását lágyan töri meg a belső és vége packshot képein a buborékok függőleges irányú mozgása.
A Bonaqua ezzel a filmmel az egészséges életmódra való törekvést is hangsúlyozni akarja, ezen belül is elsősorban a test és a bőr fiatalságának és vitalitásának megőrzésére hívja fel a figyelmet. A Coca-Cola Magyarország kutatásokra alapozva készíttetett olyan szpotot, amely tudatosítja a folyadékfelvétel és a szabályozott öszszetételű vizek fogyasztásának jelentőségét.
Bauer László