hirdetés
hirdetés

Felhevült gondolatok

Az Electro World „Melegíts!” kampányának forgatása
2002-09-30
A skandináv humor kelléktárából építkező Electro World szpotok alapötlete a hőmérséklet mesterséges felhevítésének gondolatával játszik el. A nagy melegítés majdnem tragédiához vezetett.
A kampány alapkoncepciója szerint „Melegíts!”, hiszen minél magasabb a napi csúcshőmérséklet a fővárosban, annál nagyobb kedvezményeket ajánl az áruház. A teaserek és az azt követő szpotok az egyszerű történetmesélés eszközeivel mondanak el három „melegítő” történetet, bennük a skandináv humor legjellemzőbb eszközével, a karakterábrázolással. A kiválasztott szereplők, a castingnak köszönhetően természetes módon, gesztusaikban és testtartásukban eleve hordoztak magukban valamit a szigorú apuka vagy a sámán karakteréből, amihez a forgatás során nem sokat kellett hozzátenniük.

A kevés jelenetből álló szpotok dokumentalista stílusban, a kevesebb több elvén fogalmazták meg a kampány üzenetét. Hogy a bonyolult és részletgazdag történetek könnyen érthetőek legyenek, elhagyták a szokásos háttérzenét, csupán zörejek és hangok kísérik a filmeket. A sztorik így zavartalanul sodródhattak a poénok felé. A történetek ráadásul egyszerű és könynyen érthető, letisztult képi világban fogalmazódtak meg, épp csak annyi jelenettel, amennyi a megértéshez feltétlenül szükséges. A szpotokat nem törik meg különböző dinamikus nézőpontok, jelenetorgiák, csupán a filmek végén, a poénok kiemelésére használtak felső kameraállást.

A történetek elején nem derül ki, miről is van szó, csupán egy meglepő fordulat történik, de a belső packshot felirata után minden világossá válik. Azaz mégsem, hiszen a szpotok önmagukban még nem kerekítik ki a kampány mondanivalóját, csupán felhívják a figyelmet egy másik médiumra, részinformációként motiválják a nézőt. Ez a felfogás újnak számít a hazai piacon. A reklámfilmek további érdekessége, hogy azokat csak az RTL Klub hírműsora előtt sugározták, nem pedig a különböző reklámblokkokban.

A szpotok így önmagukban érdekes epizódok, de elválaszthatatlanok a bilboard- és rádióhirdetésektől, a napi aktuális információktól, a kedvezmény mértékéről és a naponta változó akciós áruk listájától. Ez a fajta összetett kampány megnehezíti a konkurensek kampánykövetését, és egyben új értékesítési formát is jelent, amely Európában először hazánkban debütált.

Az összetett kampányt kiegészítette egy repülőgép is, amely minden reggel az égre írta fel a hőmérsékletet és az akció mértékét. Egy nap azonban majdnem megtörtént a tragédia: a kisgép az alapkoncepcióhoz híven „melegített”, majd túlmelegedett, a felszállást követően pedig kigyulladt, de szerencsére senki sem sérült meg.

Bauer László

hirdetés
hirdetés