hirdetés
hirdetés

Szexis nyuszik

Az Axelero virtuális kalandozásai
2003-10-01
Az Axelero új, Semmi sem lehetetlen című szpotja nem számítógépes kütyükkel operál, hogy bemutassa az ADSL előnyeit. Helyette érzéki húrokat pengetve próbálja megragadni a virtuális világ megfoghatatlan lényegét.
Az Axelero új szpotjának munkálatai ugyanúgy indultak májusban, mint bármelyik másik hirdetésé, de az alaptörténet – a szokásoktól eltérően – képről képre, színről színre alakult ki végül. Az ügyfél-ügynökség párhuzamos agymunkáját meglepő módon a rendezői instrukciók vezették, és nem pedig fordítva.

A pikáns történetfüzérből álló élményfilmekben dimenziókat ugrik a néző. A realitásként ábrázolt virtuális világ minden eleme különbőző weboldalak allegóriája. A helyszínváltások egy-egy egérkattintásnak felelnek meg, és a kalandozások közben a félkész weboldaltól a felugró pop-up ablakon át a rossz klikktől az erotikus site-okig minden felbukkan a filmben.

A helyszínek közötti ugrásokat trükkök nélküli natúr vágások jelenítik meg, ugyanakkor a forgatott képeket számtalan trükk egészíti ki. A műteremben felépített irodai díszlet feketével kitakart kellékei helyére a képet számítógéppel készítették el, és számítógépen igazítottak az ellenfényes tükröződéseken is. Mesterséges megoldás a fényreklámok villódzása is csakúgy, mint az under construction (azaz fejlesztés alatt) filmjelenet is.

A végső irodai jelenetnél egy toronyház üvegfelületéről visszatükröződő napfény szórja ellenfénynyel a szobát. A felvételeknél a napfényt a kamerával szemben, a fekete háttérben magányosan álló erős lámpa helyettesítette, ezt a fényforrást használva építették fel a grafikusok a számítógépes hátteret, a díszletelemek fény-árnyék hatásait pedig trükk segítségével egészítették ki.

A történet és a szereplő állandó mozgása miatt a jeleneteket fix kameraállásokból filmezték, csupán a sztori elején és végén van egy minimális kameramozgás. A közeledő, illetve távolodó kameramozgás az utazás elejét és végét jelenti. A jeleneteket összekötő vágások, valamint a zene ritmikusan tagolja a szpotot. A hektikusan induló történet a film végére érthető lesz: egy bekapcsolt monitor hírül adja, hogy a virtuális sebességélményhez ki sem kell mozdulni otthonról.

A szpot készítői korántsem álszemérmesek, természetes módon emelték be a sztoriba az erotikát, amely a koncepció szerint nem más, mint az internet mozgatórugója. A jelenetek felvételein határozottan tapintható volt az erotika: a ledéren öltözött statisztalányok répatartásán a rendező olykor kézzel igazított egyet.

Bauer László

hirdetés
hirdetés