Egy mosoly
A Raiffeisen imázsfilmje
2002-08-30
Nem változott meg a Raiffeisen Bank imázskampányának második hullámában a mosoly mint alapkoncepció. A teaserek trendi képi világáért a szpotok angol operatőre, Mary Farbrother a felelős, aki pályafutása során Iggy Poppal is forgatott már.
A három teaser három alapüzenetet fogalmaz meg: a szülő-gyermek viszonyt és a lojalitást; a romantikus élethelyzetet és a kényelmet; a hivatalos környezetet és a szakértelmet. A képi kulcsmotívumok az egyes aforizmákat támasztják alá. A mosoly az arcokon kívül a kulcsmotívumokban is megnyilvánul, például a bumeráng formájában. A szpotokban nincsenek dialógusok, a képek beszélnek a szöveg helyett. A három film stílusában, szerkezetében és képi világában is egységes.
A filmek viszonylag kevés, egyenként öt-hét jelenetből állnak, amelyeket természetes fények mellett nappal vettek fel. A teleobjektívvel készített életképek biztosítják a szereplők jobb kiválását a környezetből, hiszen a közeli képeken fontosabb a helyszínek jellege, mint azok pontos megfogalmazása. A szpotok a lassítás, a gesztusok és a mozdulatok finomabb, lágyabb jellegét hangsúlyozzák. A filmek egységes, visszafogott monokróm színvilága kiemeli a packshotban látható brandszíneket.
Bár a teaserek folyamatos kapcsolatot teremtenek az imázskampány korábban futó szpotjával, az eddigieknél operatőrileg trendibb megfogalmazást képviselnek. Mary Farbrother, aki kifejezetten az ügynökség felkérésére vállalta el a szpotok forgatását, David Lynch-szerű filmekkel és Iggy Pop operatőreként vált ismertté Angliában.
Mary Farbrother azt javasolta a stábnak, hogy a szpotokat fényeljék negatívra. E technikai megoldásnak köszönhető, hogy a nappal felvett szpotok hátterei sötétek, a fény-árnyék tekintetében mégis élesek és kontrasztosak. A technikai elgondolás másik következménye a filmek szemcsézettsége, ami nemcsak karakterisztikus jelleget, de művészibb, lágyabb hatást is eredményez.
Bauer László