hirdetés
hirdetés
hirdetés

Egy mosoly

A Raiffeisen imázsfilmje

Nem változott meg a Raiffeisen Bank imázskampányának második hullámában a mosoly mint alapkoncepció. A teaserek trendi képi világáért a szpotok angol operatőre, Mary Farbrother a felelős, aki pályafutása során Iggy Poppal is forgatott már.
hirdetés
A kampány első periódusa három 15 másodperces teaser szpottal indult, amelyeket a második periódusban óriásplakátokon és sajtóhirdetéseken megjelenő imázskifejtő rész követett. A Raiffeisen jelenleg az egyetlen olyan bank Magyarországon, amely imázskommunikációt folytat, az elmúlt két év során – a Millward Brown kutatócég adatai szerint – sikeresen növelte ismertségét célcsoportja körében. A 2002-es kampány kommunikációs célja az volt, hogy a spontán márkaismertséget 41 százalékról 45 százalékra emeljék, illetve a mosolyt mint márkaötletet szélesebb körben megismertessék, valamint a mosoly asszociációs fogalmait a bank értékfogalmaihoz kössék.

A három teaser három alapüzenetet fogalmaz meg: a szülő-gyermek viszonyt és a lojalitást; a romantikus élethelyzetet és a kényelmet; a hivatalos környezetet és a szakértelmet. A képi kulcsmotívumok az egyes aforizmákat támasztják alá. A mosoly az arcokon kívül a kulcsmotívumokban is megnyilvánul, például a bumeráng formájában. A szpotokban nincsenek dialógusok, a képek beszélnek a szöveg helyett. A három film stílusában, szerkezetében és képi világában is egységes.

A filmek viszonylag kevés, egyenként öt-hét jelenetből állnak, amelyeket természetes fények mellett nappal vettek fel. A teleobjektívvel készített életképek biztosítják a szereplők jobb kiválását a környezetből, hiszen a közeli képeken fontosabb a helyszínek jellege, mint azok pontos megfogalmazása. A szpotok a lassítás, a gesztusok és a mozdulatok finomabb, lágyabb jellegét hangsúlyozzák. A filmek egységes, visszafogott monokróm színvilága kiemeli a packshotban látható brandszíneket.

Bár a teaserek folyamatos kapcsolatot teremtenek az imázskampány korábban futó szpotjával, az eddigieknél operatőrileg trendibb megfogalmazást képviselnek. Mary Farbrother, aki kifejezetten az ügynökség felkérésére vállalta el a szpotok forgatását, David Lynch-szerű filmekkel és Iggy Pop operatőreként vált ismertté Angliában.

Mary Farbrother azt javasolta a stábnak, hogy a szpotokat fényeljék negatívra. E technikai megoldásnak köszönhető, hogy a nappal felvett szpotok hátterei sötétek, a fény-árnyék tekintetében mégis élesek és kontrasztosak. A technikai elgondolás másik következménye a filmek szemcsézettsége, ami nemcsak karakterisztikus jelleget, de művészibb, lágyabb hatást is eredményez.

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés