hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Sziget 3,5 milliárdot tejel az államkincstárnak

A Sziget segíti Magyarország turisztikai promócióját - mondta el Marinka Csaba, a rendezvény kommunikációs igazgatója az Élelmiszer Online-nak.

hirdetés

 

sziget

Hogyan értékelik a szervezők az idei Szigetet? Kérem, említsen néhány számot, amelyek jelzik, honnan hová jutott el ez az egyre inkább nemzetközivé váló rendezvény?

Az első szigeten 46 ezer látogató volt, és akkor még nem volt jellemzőek a külföldről érkezők. Egy évvel később már 146 ezren jöttek, és az elővételes hetijegyek 15 százaléka már külföldön kelt el. Ez a szám folyamatosan emelkedett. Ma már 75-80 százalékát a jegyeknek külföldön adjuk el. Ugyanígy a külföldi fellépők is először a második Szigeten, az úgynevezett Eurowoodstock-on voltak. Idén már 41 ország 199 külföldi produkciója mutatkozott meg a Szigeten, a hazai produkciók mellett. A Sziget ma már nagykorú,1993-as születése óta – láthattunk 17 950 programot, ebből hallhattunk 7291 koncertet, itt járt 62 ország − különböző műfajt képviselő − előadója és 54 országból érkező, összesen 5 448 372 látogató. Az idei évben sorjáztak a Sziget nemzetközi elismerései. A European Festival Awards a tíz legjobb nagyfesztivál közé sorolta a fesztivált, majd a The Independent szakújságírója az öt legjobb európai rendezvény között említette a budapesti eseményt. Márciusban a brit zenei magazin, a Songlines vette sorba a világ legjobb fesztiváljait, köztük a Szigetet. A minap pedig a Financial Times készített körképet a világ nyári, zenei fesztiváljairól. Az összeállításban hetet emel ki és az illusztris társaságban – amelyben jelen van a Glastonbury, a Roskilde, a japán Fuji Rock – ott a mi fesztiválunk is. Idén 385 ezren voltak a Szigeten, ami több, mint tavaly, de picit elmarad az eddigi rekordtól. Mintegy 50 országból érkeztek látogatók, legtöbben Hollandiából, aztán Olaszország és  Franciaország következik. 

Milyen innovációkkal jelentkezett idén a Sziget?Marinka Csaba

Idén a Szigeten 34 feltöltő ponton lehetett a Metapay Fesztiválkártyára feltölteni a kívánt összeget és 1200 terminálon keresztül zajlott a fizetés. 200 pénztáros és 60 hosztesz segített a Metapay Fesztiválkártya használatában. A háttérben rajtuk kívül még 40 ember munkája támogatta a készpénzmentes fizetés lebonyolítását. Magyar IT- és marketingszakemberek alakították ki ezt a szoftveres és szolgáltatási hátteret. A Szigeten bemutatkozott a Vodafone-Metapay közösen fejlesztett NFC-s mobiltelefonja, amely a kártyás fizető terminálokon tette lehetővé a mobillal való fizetést – egyelőre kísérleti jelleggel. És itt még nincs vége a sornak: a Fesztiválóra érintésmentes (NFC) technológiával készült, nem más tehát, mint egy feltölthető Fesztiválkártya tudása egy – a Sziget arculatára szabott – limitált kiadású órába építve. A tulajdonosa fesztivál területén mindenhol fizethetett vele egyetlen érintéssel ugyanúgy, mint a Fesztiválkártyával – ekkor a hagyományos bankkártya-terminálokhoz hasonló pontokon nemcsak a vásárlás összege, de az órán megmaradó egyenleg is megjelenik. Az idén is lehetett percalapú fesztiváljegyet vásárolni mobiltelefonnal. Tehát aki csak egy-két kedvenc zenekarát kívánja meghallgatni, nem kellett napijegyet váltania, csupán mobiljával egy sms-sel aktiválni a percalapú Szigetjegyet, amit távozáskor leállíthatott. A percalapú fizetést mindhárom szolgáltató támogatta.

szigetMekkora turisztikai, gazdasági jelentőséggel bír, illetve kulturális „hozadékkal” jár a Sziget?

A számszerűsíthető gazdasági hatások (a GDP-hez való hozzájárulás, adóbevételek, munkahelyteremtés) mellett komoly, hosszabb távon ható turisztikai előnyt is jelent az országnak a fesztivál, hiszen az általa generált nemzetközi kereslet növeli Budapest és Magyarország nemzetközi ismertségét/elismertségét. A sikeres rendezés komolyan hozzájárul Magyarország mint turisztikai célpont általános promóciójához.
Kiemelkedő jelentőségű a fesztivál társadalmi és kulturális hozadéka is, hiszen a Sziget egy hetében sok ország, változatos kulturális közegéből érkező vendég él együtt, ami elősegíti az interkulturális kapcsolatok mélyítését.
A Sziget Fesztivál – a KPMG 2006-os, a 2005-ös fesztivált vizsgáló tanulmánya szerint – több mint 3,5 milliárd forint pozitív GDP-hatással bír, 1,4 milliárd forint addicionális adó- és járulékbevételt eredményez, illetve több mint kétmilliárd forint munkajövedelmet generál.


Statisztikai adatok az évek tükrében

Melyik év 1993 1994 1995 1996 1997 1998
Látogatók száma
mindösszesen
43000 143000 173000 206000 260000 297000
Elővételes hetijegyek között
a külföldiek %-os aránya
0 15 15 30 35 50
Összköltségvetés (millió) (Ft) 26 120 145 180
200 290
Hetijegyek elővételes ára (Ft) 1800 1800 2500 2800 5000 6000
Napijegyek ára (előv.) (Ft) 300 300 500 700 800 1200 (800)

 

Melyik év        1999
2000 2001 2002 2003 2004 2005
Látogatók száma
mindösszesen
297000 324000 36100 355000 353000 369000 385000
Elővételes hetijegyek között
a külföldiek %-os aránya
55 60 60 60 60 60 50
Összköltségvetés (millió) (Ft) 420 580 900 1,05 milliárd 1,2 millárd 1,45 milliárd 1,85 milliárd
Hetijegyek elővételes ára (Ft)
7000 8000 10000 12000 14000 16000 20000
Napijegyek ára (előv.) (Ft) 1500 2000 2500 3000 3500 4000 5000


Melyik év        2006 2007 2008 2009 2010 2011
Látogatók száma
mindösszesen
385000 371000 385000 390000 382000 385000
Elővételes hetijegyek között
a külföldiek %-os aránya
53 60 70 70 70 75-80
Összköltségvetés (milliárd Ft) 2,245
2,65
2,655 2,65 2,7 3,2
Hetijegyek elővételes ára (Ft)     24000 25000 30000
25000 30000 30000 37500 38000 46000 38000 46000
Napijegyek ára (előv.) (Ft) 6000 7000 8000 10000 12000 12000

 

Jegyárak részletezve

  2006 2007 2008 2009 2010 2011
Ottalvós elővételes 24000 30000 30000 37500 38000 38000
Ottalsós teljes 30000 37500 37500 45000 46000 46000
Hazamenős elővételes 20000 25000 25000 30000 46000 46000
Hazanemős teljes 25000 30000 30000 37500 54000 54000
Napi elővételes - 7000 - - - -
Napi teljes 6000 8000 8000 10000 12000 12000

Az interjút teljes terjedelmében az Élelmiszer Online-on itt találja. 

Császár László, főszerkesztő, Élelmiszer Online
a szerző cikkei

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés