hirdetés
hirdetés
hirdetés

A turisztikával teszteli új platformját a 444

Elindult a 444 első projektje, amelyet a Google által támogatott közösségi finanszírozási platformmal hoz létre. Úgy néz ki, elég hamar megtalálták hozzá az ezer embert. Azért megkérdeztük a szerkesztőséget pár dologról.

hirdetés

Turisztikai-életmód kiadványt csinálna a 444 szerkesztősége, méghozzá közösségi finanszírozással, pontosabban crowdfundinggal teremtené meg az alapjait. A projekt előzménye - erről többször írtunk, bővebben a Kreatív decemberi lapszámában -, hogy a 444 tavaly nyáron a Google pályázatán 36 millió forintot nyert egy olyan közös finanszírozású platformra, amelyen az olvasóknak döntő beleszólásuk lehet abba, azaz pénzzel támogathatják azt, hogy a szerkesztőség (vagy adott esetben egy újságíró) melyik nagyszabásúbb tervét valósíthassa meg.

Ennek az első projektje a 444 jó hely Budapesten című nyomtatott kalauz, amely segítene eligazodni a fővárosban, mert ahogy a 444 fogalmaz, ilyen jelenleg nincs.

"Amennyiben március 29-ig legalább 1000 olvasónk úgy gondolja, hogy ez egy támogatandó ötlet, augusztusban kiadjuk a 444 jó hely Budapesten című könyvet, telis-tele a szerintünk jó éttermekkel, boltokkal, galériákkal, kirándulóhelyekkel, gyerekprogramokkal, szórakozóhelyekkel" - írják.

3 és fél millió forint a cél, és hát másfél nappal a projekt meghirdetése után eléggé úgy néz ki, hogy ez elég könnyen össze is jön: a cikk megjelenésének pillanatában közel 3 milliónál jár a projekt. Ha a pénz összejön, egy kéthetente megjelenő hírlevelet is indít a szerkesztőség az előfizetőknek, amelyben rugalmasabban tudnak majd reagálni arra, hogy mi történik a városban. Két támogatói csomagot ajánlanak egyébként: egy 3490 forintosat (könyv + hírlevél) és egy 50 ezer forintosat (könyv + hírlevél + vacsorameghívás és ismerkedési est a 444-gyel).

"Azért nyomtatjuk ki, mert azt feltételezzük, hogy az emberek szeretik a kézzel tényleg megfogható tárgyakat. Természetesen egy útikönyv nem tart örökké - de egyébként egy internetes adatbázis sem, amit nem tartanak karban rendszeresen" - mondja Bede Márton, a 444 szerkesztője, amikor a formátumról kérdezzük. Elképzelhetőnek tartja azt is, hogy ez egy éves kiadvány lesz, vagy éppen lesznek bizonyos területekre fókuszáló leágazásai. "Ez minden szempontból egy tesztprojekt. Magának a crowdfunding platformnak és a 444 életmód-tartalmainak egyaránt. Ha minden jól alakul, megyünk tovább". Bede szerint egyébként a Budapest-centrikus életmódtartalmak iránt nagyságrendekkel többen érdeklődnek ezer embernél.

Egy turisztikai kiadvány esetében adja magát az angol vagy kétnyelvű verzió. Erre hasonló a válasz. Ha bejön a pénz, ezt is átgondolják. Mint ahogy a hirdetés lehetőségét is: dolgoznak már olyan formátumokon, amik illenek a termékhez.

Bár a 444-en jelentek meg már életmód jellegű cikkek, Uj Péternek gasztonómiai jellegű írásai, illetve magának Bedének (aki 2010 környékén a Time Out rövid életű magyar kiadásának a főszerkesztője volt) volt már Budapest bulinegyedére összpontosító gyűjtése, a lap profilja mégis elsősorban a közélet, ezért felmerül a kérdés, hogy ez a projekt mennyire épít például Uj és Bede személyes brandjére, és mennyire a 444-re. Bede újságírói profiljának a Facebookon például 5000 követője van, a töredékük mozgósítása nagyot lendíthet a projekt elindításán és kommunikációján. De épp úgy gettóba is zárhatja.

"A 444 más szerzői is szerepet fognak kapni a kampányban, és a könyv elkészítésében azok is nagyon sokat fognak segíteni, akik esetleg arccal nem állnak bele. A cél az, hogy összeadódjon a 444 és egyes szerzőinek külön-külön is meglévő közönsége" - mondja erre Bede, aki a projekt kampányvideójában is szerepel Mautner Zsófiával, aki épp egy újlipótvárosi helyet mutat be neki, illetve biztatja falatozásra, ami nem könnyíti meg Bede dolgát a videó végén, amikor mondani szeretne valamit.

A 444 jó hely Budapesten tartalmi részéért Bede Márton lesz a felelős, a projekt egészéért pedig Sinkovits András. A platformon a 444 teljes fejlesztői csapata dolgozott, a könyvet többen írják majd, mind a 444 újságírói. A grafikát Moroncsik Ádám és Hujber Áron csinálják, azaz a Van design- és grafikai stúdió.

A finanszírozás két részből áll össze, egyrészt a crowdfunding-platformból, amelyet a Google DNI pályázaton nyert pénzből fejlesztik, másrészt konkrétan a könyv és hírlevél projektből. "Ez utóbbi a célként kitűzött 1000 előjegyzés megvalósulásákor önköltségi szinten megtérül, szóval kijön" - mondja Bede.

A projektről bővebben a támogatói platformon lehet olvasni, illetve ugyanott előjegyezni rá.

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés