Adidas - kelendő volt a labda és a cipő
A második negyedévben 82 millió euró volt a német Adidas AG sportszergyártó vállalat nettó eredménye, amely éves összesítésben 24 százalékos emelkedés. Ez az előzetes várakozásokat is meghaladja.
A sportszer-gyártó sokat profitált a németországi futball-világbajnokságból, kifejezetten jól fogytak a torna Teamgeist labdái és az F50+ névre keresztelt focicipők. Az Adidas egyébként a csapatok szponzorálásában nem járt az élen, az évek óta folyó versenyben idén először a Puma győzött, amely 12 csapatot szponzorált - köztük a VB-győztes olaszokat -, a Nike nyolc, az Adidas pedig hat csapattal kötött megállapodást.
Az Adidas árbevétele 2,43 milliárd euró volt a negyedévben, 60 százalékkal nagyobb az egy évvel korábbinál. A tavaly 3,8 milliárd euróért megvásárolt Reebok konszolidálása a terveknek megfelelően halad.