Alig járt utak
Friss médiatermékek szemléje
Fanny | |
Főszerkesztő: Stefanek Aranka Felelős kiadó: Bayer József Hirdetési vezető: Biczi Orsolya Közölt nyomott példányszám: 150 000 Indulás: 2003. szeptember 17. Periodicitás: heti (megjelenik csütörtökönként) Terjedelem: 32 oldal Fogyasztói ár: 69 forint Új női hetilappal bővítette portfólióját az Axel-Springer. A Fanny című kiadvánnyal új piaci szegmenst céloztak meg: a mélyen száz forint alatti ár egy meglehetősen árérzékeny és igencsak széles réteg számára teszi elérhetővé az újságot. A Fanny a kiadó hivatalos kommunikációja szerint státustól függetlenül célozza meg a 18–49 éves nőket, az ár ismeretében elsősorban az átlagos jövedelmű, árérzékenyebb hölgyeknek jelenthet vonzerőt. Nem kizárható ugyanakkor, hogy szerezhet olvasókat a „női” témákra fogékony, magasabb státusú vásárlók közül is, akik a már megszokott termékek mellé alkalmanként vagy tartósan az új lapot is megveszik majd hétről hétre. Az újság tartalma a praktikumra koncentrál: a legtöbb női magazintól eltérően például szinte egyáltalán nem találhatunk a sztárvilággal foglalkozó írásokat, ezzel szemben nagy számban olvashatunk főzéssel, diétával, szépségápolással, életmóddal, munkahelyi problémákkal kapcsolatos gyakorlati tanácsokat. A sztárok hiánya elsősorban a női lapok eladása szempontjából igen fontosnak számító címlapnál okozhat gondot: egy-egy jól kiválasztott, ismert arc a tapasztalatok szerint jelentősen képes lendíteni a példányszámon; a Fannynak – legalábbis egyelőre úgy tűnik – ezt a segítséget nélkülöznie kell. A közepes minőségű, de fényes papírra nyomott kiadványban meghatározóak a képek, amelyek többnyire egyszerűen megírt, de informatív szövegeket illusztrálnak. A készítőket láthatóan az vezérelte, hogy olvasóik valóban használni tudják az újságot: szinte minden oldal kapcsolható a megcélzott közönség életvitelének egy-egy meghatározott pontjához; a lap jól követhető és hasznosítható tanácsokkal szolgál. A Fanny logikus kiterjesztése az Axel-Springer női magazin-portfóliójának, amely eddig a komoly hagyományokra visszatekintő, ám a sztármagazinok megjelenésével némileg meggyengült – a nyár folyamán újrafazonírozott – Kiskegyedből, a kéthetenként megjelenő Hölgyvilágból és az egyetlen hazai tematikájú glossy-magazinként aposztrofált Gyöngyből állt. A kiadó vélhetően olyan irányba kívánt terjeszkedni, ahol vetélytársai egyelőre nincsenek jelen: a rendkívül olcsó női újságok piaca ilyen terepet jelent. |
Fontos! |
|
Alapítók/szerkesztők: Glódi Balázs, Süveg Áron, Mátis Inez, Kenczler Márton Főszerkesztő: a Fontos! család Közölt nyomott példányszám: 15 000 Indulás: 2003. szeptember Periodicitás: havi Terjedelem: 40 oldal Fogyasztói ár: 198 forint „Az Európai Fiatalok Kultur Lapja” alcímű Fontos! a magyar magazinpiacon szokatlan, napilapokat idéző A3-as méretben és papíron, különleges layouttal tervezett első száma jelent meg az újságosstandokon. A négy fiatal által alapított kiadvány elsődlegesen az underground szubkultúra értelmiségi fiataljainak – 16–35 év – kíván olvasnivalót adni, elsősorban az életmód/kultúra témakörökben. A lap – bár a tulajdonosai az országos terjesztést tűzték célul – jól behatárolhatóan városi, ezen belül is elsősorban budapesti kiadvány, amelyet nyelvezete, a tárgyalás módja egy szűk, bár véleményformáló értelmiségi csoporthoz köt. A Fontos! egyik gyengesége a tartalomban rejlik: a főszerkesztő nélkül, hatalmas lelkesedéssel összehozott első számban kevés olyan cikk volt, amely a megcélzott csoportnak sok valódi információt adott volna. A lap Stag Visual által kitalált és gondozott arculata közelebb áll a partikultúra szórólapjainak vizuális világához, mint a hagyományos sajtótermékekéhez. A szemrevaló formák között azonban egyelőre átláthatatlan a lap struktúrája, követhetetlen a rovatszerkezetet, nehéz a cikkek olvasása. A formából azonban előny is kovácsolható: lehetővé válik egyedi hirdetések készítése, amelyek illeszkednek a Fontos! arculatához, és talán a reklámokkal szemben ellenállóbb célcsoport ízléséhez is. A lehetőség a legkülönfélébb brandek számára nyitott: alkoholos italok, film- és lemezcégek, divat- és autómárkák számára egyaránt előnyös lehet egy véleményformáló réteg megszólítása. Önmagában persze mindez nem lesz elég, de megfelelő tartalommal a lap hatékony és izgalmas médiummá formálható. A Fontos!-ban benne van a lehetőség: hogy élnek-e vele, az az alapítókon múlik. |
Survivor – A sziget |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyártó: Videovox
|
Szeress most! |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyártó: Magyar Grundy UFA
|