hirdetés
hirdetés
hirdetés

Arculatváltással veszi fel a versenyt az IM

A fiatalok nem márkahűek

A fogyasztói célcsoportokat vizsgálva megállapítható, hogy a legkevésbé kialakult márkapreferenciával a fiatalok rendelkeznek. A tinédzserek azok, akik egy-egy jó reklám hatására képesek akár gyökeresen megváltoztatni addig kialakult ízlésvilágukat, szokásaikat. Mégis van egy márka, egy lap, amely szinte kivétel nélkül minden tinédzser kezébe eljut. Az Ifjúsági Magazin 1965-ben indult hódító útjára, és még ma is, ha valaki kézbe veszi, könnyen a lap rabjává válik.
hirdetés
A színes lapok piacán az utóbbi időben rendkívül éles verseny alakult ki. A már piacon lévő ifjúsági és életmódmagazinok mellett újabb és újabb lapok jelentek meg. A célcsoport mindegyik esetében nagyrészt a 14–30 éves korosztály. Felvetődik a kérdés, hogy a marketing milyen szérumát alkalmazza az IM, ha továbbra is versenyben kíván maradni az olvasókért, hirdetőkért vívott harcban. Az Erasmus Press kiadó a lap arculatváltása mellett döntött.

Példányszámnövelés arculatváltással

A főként 13–19 éves korosztálynak szóló lap eladott példányszáma az utóbbi időben nem növekedett. Az egyik feladat tehát a tendencia megfordítása, valamint az eddig nagyrészt vidéki olvasótábor bővítése volt. Az októberben megkezdett váltással a lap a budapesti és nagyvárosi fiatalokat is meg kívánja célozni. A frissítésnek már eredményei is vannak, hiszen októberben 10 000-rel nőtt az eladott példányszám.

Az új IM külsejében és tartalmában is változik, változni fog. Növelni kívánják a lapban a hírek mennyiségét, amelyek a kulturálistól a sztárpletykákig terjednének. A mintegy 60 000 példányszámban eladott magazin januártól címlapsztorival jelentkezik, továbbá új unisex témák is olvashatók lesznek, amelyek a fiúk figyelmére apellálnak.

Januártól Back Stage rovat indul, amelyben a magazin beszámol egy-egy olvasó és sztár találkozásáról. Rendszeressé válnak a sporttémák, valamint az utazás témájának jelenléte a lapban. Az extrém sportokról szóló írások a fiatalok speciális szegmensét célozzák. A sport és utazás köre a fiatalok mellett a hirdetők érdeklődését is felkeltheti. A cél itt is a másik nem (a fiúk) bevonása és a népszerűség növelése a városi olvasók körében.

Az egyre gyorsabban változó fiatalság igényeinek a lap nemcsak témákban akar megfelelni, hanem a színvilág, betűtípus, tehát a külső megváltoztatásával is. A mai fiatalok a határozott, élénk színeket, címeket kedvelik.

A magazinban rendszeresek maradnak a játékok, és a hirdetők kegyeiért folytatott versenyben lehetőséget biztosítanak ajándékok, termékminták küldésére is.

Hirdetés és tematika

Az Ifjúsági Magazin legnagyobb hirdetői jelenleg a kozmetikai cikkeket gyártók és forgalmazók. A lap viszont nemcsak a szépségről szól, ezért más iparágból is szeretnének hirdetőket bevonni, erre szolgál többek között a tematika bővítése is. Az árbevétel kétharmad része az eladásokból, míg egyharmad része hirdetésekből folyik be. A Matesz által auditált lapnak kb. 10%-a előfizető, a többiek utcai árusoknál vásárolnak. A januári arculatváltás során megjelenő új IM-et később is folyamatos tesztelésnek vetik alá, és a piac igényeinek megfelelően reagálnak majd az elvárásokra. Kampányt más médiumokban egyelőre nem tervez a kiadó. Az 1/1 oldalas 4 színnel nyomott hirdetés 350 000 forintja a jövőben is csak az infláció ütemével növekszik.

Az IM olvasói átlagos jövedelmű háztartásokban élnek, viszont az ifjúsági lapok közül ők a „legigényesebb” fogyasztók. Az igényes fogyasztók számára fontos a minőség. Többféle márkát is kipróbálnak, bár bizonyos esetekben kitartanak választott márkájuk mellett.

Az IM filozófiája marad: nyitottság, olvasóközeliség, dinamizmus.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés