hirdetés
hirdetés
hirdetés

Autó-klub-rádió

Indul a Magyar Autóklub rádiója

A budapesti helyi és regionális frekvenciapályázat eredményeként egy olyan nyertes, a Magyar Autóklub is indíthat adást, amely korábban még nem működtetett rádiót. Április végén a 95,3-as FM frekvencián megszólal a Klubrádió.
hirdetés
A rádió első érdekessége a foghatóság. A Széchenyi adóból induló és a nagyjából Hatvan, Cegléd, Dunaújváros, Székesfehérvár, Tatabánya, Vác települések által határolt területre eljutó jel segítségével Budapesten és széles körzetében hallható lesz a Klubrádió. Természetesen némi minőségromlással esetleg távolabb is fogható lesz az adás, így „kis” rádióhoz képest meglehetősen nagy sugárzási területről van szó, amely foghatóság talán a Juventus Rádióéhoz hasonlítható. Számítások szerint közel 3 millió hallgatóhoz juthat el a napi 24 órás adás, amelynek készítéséhez a legmodernebb digitális stúdiótechnikát vásárolta meg az Autóklub.

A Magyar Autóklub rádiója a tulajdonosok szellemiségéből, szakmai tapasztalataiból adódóan a „közlekedők regionális információs rádiója” kíván lenni. Ez a meghatározás már továbblépés a névből adódó feltételezésen és így tulajdonképpen mindenkihez szól, hiszen mindenki közlekedő. Az adás jellegében a kereskedelmi és közszolgálati rádiók között helyezkedik el, műsoridejének 70 százalékában zenét, többi részében közhasznú információkat, esetleg tematikus műsorokat és vállalásuk szerint a kereskedelmi rádióknál kevesebb reklámot sugároz majd.

A zenében a 60-as évektől napjainkig az igényesebb körből válogatnak – kifejezésükkel élve –, mint a ma tömegrádiói, jelentős részesedést adva a magyar szerzeményeknek. A műsorstruktúra tájékoztató és szórakoztató pillérei a közlekedésről, az ahhoz kapcsolódó információkról szólnak, és igazodnak mindennapjaink életritmusához.

A 6 órától 9.30-ig tartó Reggeli robogás, a délelőtti sávban megtalálható Autópiac, Teszt Magazin, Hátizsák vagy a délutánra tervezett Szomszédolás, a 8–14 éves korosztálynak szóló Fékezd magad! vagy a hazakísérő Délutáni robogás jellemző és sokat sejtető rovatcímek. Talán ennek is köszönhető, hogy a frekvenciapályázat elbírálásában 80 százalékkal szereplő tartalmi elemekkel nagyobb koncessziós díjat kínáló versenytársakat is legyőzhetett a Klubrádió Kft.

A rádió ügyvezető igazgatója Szőnyi Zsolt. A műsorkészítők, műsorvezetők között nincs országosan ismert rádiósztár, de Kricsfalussy Ákos, az Autóklub marketingvezetője szerint a tulajdonosoknak a rádió és nem a személyek népszerűsítése a fontos.

A 11 millió forint éves koncessziós díj mellett a működési, a közönségszolgálati, a bevezetési és promóciós költségeket is elő kell teremteni. Az indulásnál cél, hogy a rádió eltartsa önmagát. Erre az előzetes felmérések, a GFK Hungária által végzett kutatások eredménye alapján is megvan minden remény.

Az első médiaajánlat főműsoridőben 600 Ft+Áfa másodpercáron kínálja a Klubrádió hirdetési lehetőségeit, amely összeg éppen egyharmada az azonos területen fogható Juventus árainak. A sikeres kereskedelmi adóknak megfelelő médiaajánlat különböző reklámsugárzási kategóriákat, csomagkedvezményeket és szponzorációs lehetőségeket is tartalmaz. A legrövidebb reklámspot 15 másodperces lehet, ez a kereskedelmi rádiók 20 másodperces határánál is kevesebb.

Az első hirdetők várhatóan a Magyar Autóklub stratégiai partnerei – üzemanyag-forgalmazók, biztosítók, autós cégek – lesznek, de a rádiónak megvan a lehetősége és szándéka, hogy az autós közlekedőkön túl más célcsoportokat is elérjen úgy a hallgatóság, mint a hirdetők köréből.

Az biztos, hogy a Sláger Rádió kénytelen lesz átengedni a „Magyarország legújabb rádiója” címet új versenytársának, de hogy a hallgatók és a hirdetők egy része is a Klubrádióhoz kerül-e, valószínűleg azon múlik, hogy a rádió munkatársai mennyire tudnak azonosulni a közlekedők szokásaival és igényeivel.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés