Az ambient szép, az ambient jó
Újszerűségüknek és a kreatív megjelenésüknek köszönhetően sok mutatóban felzárkóztak az ambient-hirdetések a klasszikus felületekhez; ezek az eszközök nemcsak tetszenek az embereknek, hanem szóbeszédet is generálnak – derül ki egy kutatásból, amit az Ipsos készített a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) Ambient tagozatának.
A kutatás első fázisa augusztusban zajlott, amikor tíz különböző ambient-hirdetési eszköz (például egyedi quadokon, bicikliken, léghajókon megjelenő hirdetések, digitális utcai mozgó kijelzők, bluetooth hirdetések, nagyméretű hirdetési molinók, taxik) ismertségét, elfogadottságát, a velük szembeni attitűdöket valamint a felületek működési mechanizmusát vizsgálták. Eszerint ezeknek a hirdetéseknek van létjogosultságuk a hazai hirdetési piacon.
„Ugyan a vizsgált felületek ismertsége még nem éri el a hagyományos reklámeszközökét, de talán éppen az újszerűségének és a kreatív megjelenésének köszönhetően, sok mutatóban már felzárkóztak, vagy jobb eredményeket értek el” – állapítja meg a kutatás.
A felmérés szerint a fiatal korosztályok jól célozhatóak ambient-kampányokkal, ebben a célcsoportban volt a legkisebb az elutasítás és a legnagyobb a tetszés aránya. Az eszközök nemcsak tetszenek az embereknek, hanem szóbeszédet is generálnak. Az érdekes hirdetési eszközök kapcsán így születő word of mouth-hatás pozitívan befolyásolja az eszközökön futtatott kampányok hatékonyságát is. A kutatásban résztvevő emberek majdnem felének már meséltek egy ilyen újszerű hirdetési eszközön megjelenő kampányról, ami a szóbeszéd hatását figyelembe véve kiemelkedő eredmény.
A kutatás következő fázisa szeptemberben zajlik, amikor egy kizárólag out of home felületeken futó kampány standard hatásmérésére kerül sor.