hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az amerikai elvárások

Magyarország Tony Curtis szavaival

Monumentális elemek is tarkítják azt a Magyarországot hirdető szpotot, amely Tony Curtis főszereplésével készült. Bár a film csak jövő tavasztól látható majd az Egyesült Államokban, a Kreatív már most igyekszik felvillantani, milyen is lesz a végtermék.
hirdetés
A Magyar Turizmus Rt. megbízásából készült, a magyar származású amerikai színésszel, Tony Curtisszel forgatott hazai gyártású reklámfilmek elsődleges célja az észak-amerikai, 50-60 éves, utazásokra legtöbbet költő korosztály érdeklődésének felkeltése Magyarország turisztikai és gasztronómiai értékei iránt.

Az egyszerű filmezés elvén készült, fix kamerával felvett szpotok egy dramaturgiát követnek: Tony Curtis egy cukrászdában, majd egy borospincében ülve beszél a nézőkhöz. Ezalatt az elhangzó mondatokból olykor képileg kilépve, teret és időt nélkülözve, felvillannak városképek, egy borász szeme, egy pincérnő pillantásai, szituációs és gasztronómiai impressziószerű képek, amelyek szorosan nem kötődnek a mondanivalóhoz. A filmek mottói: „Hungary. A country to visit a country to live” és „Budapest. A city to visit a city to live”.

Az amerikai reklámfilmek többsége a verbális meggyőzés elve mellett a közvetlen viszony kialakítására épül. „Ennek oka, hogy a szpotok kizárólag az USA piacára készülnek, és ezért az ottani elvárásoknak kell megfelelniük” – mondta Lóránt Attila rendező. A szpotban Tony Curtis – ismertsége ellenére – bemutatkozik a nézőknek, és ebben a személyes kapcsolatban az amerikai tükör szerint fogalmazza meg Magyarország erényeit, a gasztronómiát és a tradíciókra épülő világvárosi hangulatot.

Tony Curtis jeleneteit több kamerapozícióból, hol közelebbről, hol távolabbról vették fel, de majd minden esetben a teljes monológokkal együtt. Erre elsősorban azért volt szükség, mert a szövegeket Tony Curtis saját szavaival, a pillanatnyi hangulatához illő humorával, gesztusaival és szerepjátékával egészítette ki. Mivel nem akadt két egyforma monológ a forgatásokon, az alkotók nem akartak lemaradni az értékes pillanatokról és gesztusokról. Volt olyan beállítás, amelyben a szöveget több mint két percig vette a kamera.

Rendezői instrukciós elv volt, hogy a sztár ne is foglalkozzon azzal, forog-e a kamera vagy sem. A film kockáin a színész nem látszik végig, hallani viszont a szöveget. A szpotban nincsenek előre eltervezett snittek.

A képi impressziókra épülő monológfilmek látványos záróképpel érnek véget. A készítők úgy gondolják, hogy az amerikai filmnéző elvárása a monumentalitás, amelyet az alkotók egy különleges képfolyammal igyekeztek kifejezni. A végképeken a Tony Curtisről távolodó kamerakép beszáguld Budapestre, totális képeket mutatva a városról – illetve főbb nevezetességeiről, a Dunáról, a Lánchídról, a Gellérthegyről – és más nagyobb városokról is. Budapesten több kamerát helyezett ki a stáb, amelyek 20 másodpercenként egy kockát rögzítettek. Ezek sorozatai, a felgyorsított időképek folyamai alkotják majd a filmet záró látványos, száguldó totálképet.

A filmek kisebbik része nem frissen forgatott anyag. A 30 másodperces szpotok első 10-12 másodpercében Budapestről és Magyarországról készült archív látványfelvételek láthatóak, grafikai háttér előtt. A reklámfilm jövő tavasztól népszerűsíti Magyarországot az USA-ban.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés