hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az Axel Springer is fizettetne az online hírekért

Murdoch lapjai után az Axel Springer is bejelentette, hogy Németországban fizetőssé alakítják az online tartalomszolgáltatást. Mobilon kezdenék.
hirdetés

Fel kell számolni az ingyenesség kultúráját – jelentette ki Mathias Döpfner, az Axel Springer vezérigazgatója az MTI tudósítása szerint alig egy héttel azután, hogy a News Corporationt vezető Rupert Murdoch közölte: jövő nyárra fizetőssé teszi lapjainak internetes kiadását, köztük a Wall Street Journalét, a londoni Timesét vagy a Sunét.

"Kiadóként szent kötelességünk mindent megtenni azért, hogy a minőségi újságírás stabil gazdasági alapokra épüljön a digitális világban. Ez az olvasók érdeke is, hiszen máskülönben hamarosan nem marad senki, aki megengedheti magának, hogy igazán tartalmas anyagokat közöljön az interneten" - mondta Döpfner a Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) című német lapnak.

Döpfner szerint a jövőben leginkább a mobiltelefon veheti át a papírra nyomtatott újság szerepét, a médiacsoport ezért ezen a területen próbálkozik először. "Az Apple-féle iPhone-ra szabott szolgáltatásokat fejlesztünk, és előfizetéses rendszerben vezetjük be ezeket idén ősszel. Az Apple alkalmazások áruháza, az Apple AppStore sikere mutatja, hogy hatalmas piaca lehet az ilyen megoldásoknak" - mondta a lapkiadó vezetője

Ősztől fizetni kell majd például a legnagyobb német bulvárlap, a Bild mobiltelefonos kiadásáért. Egy másik terv is formálódik. Az Axel Springer németországi regionális lapjainak online változatait az úgynevezett freemium üzleti modell szerint kívánják átszervezni. Ez azt jelenti, hogy ingyenes marad a napi hírszolgáltatás, az exkluzív anyagokért, az archívum használatáért és egyéb extra szolgáltatásokért pedig előfizetői díjat szednek.

Arra a felvetésre reagálva, hogy korábban volt már hasonló kísérlet, és kudarcba fulladt, Döpfner elmondta: "Második vagy harmadik próbálkozásra sikerülhet. A minőségnek ára van, és az utóbbi évszázadok tapasztalata alapján ezt az olvasók is elfogadják. Az a fontos, hogy egyszerű és vonzó megoldásokat találjunk, amelyeket az olvasó könnyen tud használni, és akar is használni" - mondta a Magyarországon is érdekelt német Axel Springer AG vezérigazgatója.

(forrás: Kreatív Online, MTI)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés