Az egészség és a felelősség a Médiaunió első témája
„Rajtad is múlik!” – ez a szlogen foglalja össze a médiatulajdonosok által alapított Médiaunió nevű társadalmi kezdeményezés 2009-es témáját. Az egy éven át, hatmilliárd forint értékű médiafelületen futó kampány „az egészségmegőrzés, a megelőzés népszerűsítésére fókuszál” majd.
A közönség a Médiaunió honlapján keresztül jelölhetett témákat: mint korábban megírtuk, itt több mint 700 ötlet érkezett, amelyek közül a médiatulajdonosok részéről legtöbb szavazatot kapó 10 felvetés került a kezdeményezést gondozó alapítvány kuratóriuma elé. A Schmidt Mária elnökölte, Hankiss Elemérből, Kepes Andrásból, Novák Péterből és Rudolf Péterből álló grémium több hetes vita után döntött a végleges témáról.
Az alapítvány vezetősége most a témában érintett civil szervezetekkel konzultál – tudta meg a Kreatív Online Hargitai Lillától, a Médiaunió ügyvezetőjétől. Az egyeztetések során születik meg az a pontosított brief, amely alapján kreatív- és pr-ügynökség vagy –ügynökségek konzorciumának jelentkezését várják majd az egyéves kampány kidolgozására és gondozására – társadalmi munkában. A kampány médiafelületeit az alapítvány döntése értelmében az első évben a Mediaedge:cia gondozza majd.
A Kreatív Online hamarosan összeállítást közöl a társadalmi megbízást elnyerni és felvállalni esélyes vezető ügynökségek első reakcióból.
A Médiaunió Alapítvány kuratóriumának tagjai: |
Schmidt Mária, Terror Háza Múzeum, igazgató Hankiss Elemér, szociológus Kepes András, újságíró Novák Péter, zenész, táncos, koreográfus, rendező, tévés Rudolf Péter, színművész |
A Médiaunió elnöksége: |
Pusztay András, Magyar Televízió (MTV), műsorigazgató Geszti Péter, Akció-Nxs, tulajdonos Fischer András, Origo, vezérigazgató Borókai Gábor, Heti Válasz, főszerkesztő-lapigazgató Gerendai Károly, Est Média, vezetőségi tag |