hirdetés
hirdetés

Médiaunió - Több mint kétszáz médium összefogása

2008-05-26
Közérdekű és társadalmi célú reklámok szervezését és összehangolt megjelenítését tűzte ki legfontosabb célként a hétfői sajtótájékoztatón bemutatkozó Média Unió nevű közhasznú alapítvány, amely mögött a legnagyobb magyar médiacégek állnak. A szervezet célja, hogy évente egy olyan kampányt valósítson meg, amely az adott társadalmi problémában szemléletváltozást idéz elő.

Axel Springer, Europlakát, Esma, Index, Metro, Magyar Televízió, Népszabadság, Origo, RTL Klub, Tv2 – többek között ezen médiacégek döntöttek úgy, értékesíthető felületeinek egy részét társadalmi célú kampányok részére ingyenesen átadják. Erre eddig is volt példa, de az ilyen témájú hirdetések általában ad hoc jelleggel jelentek meg, a kampányok alulfinanszírozottak voltak, így a hatás sem lehetett hosszú távú. Az újonnan alapított szervezet az ilyen típusú médiamegjelenések összehangolását ígéri.   „Az Média Unió a Társadalmi Tudatformálásért (MUTT) Közhasznú Alapítvány azért jött létre, hogy felkarolja a közérdekű, társadalmi célú reklámokat, biztosítva ezzel országos kampányok létrejöttét, és a társadalmilag hasznos üzenetek átadását” – áll a szervezet alapító okiratában.

A MUTT tevékenységének lényege, hogy a beküldött pályázatok alapján évente kijelöl egy fontos társadalmi ügyet és az ehhez kapcsolódó összes kommunikációs tevékenységet összehangolja, vagyis reklámügynökség kér fel a kampány megtervezésére, elhelyezteti a hirdetéseket a MUTT-hoz csatlakozott médiumokban. 

Az alapító okirat szerint a MUTT célja, hogy összefogással, stratégiai kommunikációval, megerősítő kampányokkal, kiegészítő kommunikációval az adott problémákat jobban tudatosítsa az emberekben és ezzel jelentősebb változást érjen el az adott problémás kérdésben.

A társadalmi célú kampányok összehangolása felmerült korábban is. „Létre kellene hozni egy szervezetet vagy egy koordinációs központot, amely meghatározza azokat a legfontosabb társadalmi ügyeket, amelyek kommunikációjához a média- és a reklámügynökségek, valamint a médiatulajdonosok felületet, szaktudást és anyagi erőforrásokat nyújtva egységesen felsorakozhatnának, és mindezt koordinálni is tudná” – fogalmazott Geszti Péter, a Kreatív 2005. novemberi számában.

A Média Unió egyébként nyitott szervezet, ahhoz magyar és külföldi természetes és jogi személyek egyaránt csatlakozhatnak.

 

A Médiaunió Alapítvány kuratóriumának tagjai:
Schmidt Mária, Terror Háza Múzeum, igazgató
Hankiss Elemér, szociológus
Kepes András, újságíró
Novák Péter, zenész, táncos, koreográfus, rendező, tévés
Rudolf Péter, színművész


 

A Médiaunió elnöksége:
Pusztay András, Magyar Televízió (MTV), műsorigazgató
Geszti Péter, Akció-Nxs, tulajdonos
Fischer András, Origo, vezérigazgató
Borókai Gábor, Heti Válasz, főszerkesztő-lapigazgató
Gerendai Károly, Est Média, vezetőségi tag
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés