hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az Európai Bizottság szerint is unióellenes a médiatörvény

Az Európai Bizottság digitális ügyekért felelős biztosa, Neelie Kroes levélben közölte a médiatörvény előzetes vizsgálatának eredményeit. Három konkrét problémát emelt ki, melyek a kiegyensúlyozottság követelményével, a szolgáltatók regisztrációjával és a külföldi központú médiumokkal kapcsolatosak. A magyar kormány már korábban értesült a kifogásokról, és gyors választ ígér. 

hirdetés

Az Európai Bizottság két héten belül vár választ arra a levelére, melyet a médiatörvény kifogásolható pontjait tartalmazza. A jogszabály elemzése után három aggályos részt emeltek ki: a kiegyensúlyozott tájékoztatás követelménye szerintük nemcsak a tévékre és a rádiókra vonatkozik, hanem más médiaszolgáltatókra is - például olyan on-demand szolgáltatásokra, mint a videoblogok. A médiaszolgáltatók regisztrációjának kiterjesztése szintén problematikus lehet, akárcsak az, hogy a külföldi székhelyű médiumok is a törvény alanyává válhatnak.

Navracsics Tibor kormányfő-helyettes szerint nem volt újdonság a levél tartalma, mivel a médiaügyekért felelős biztossal folyamatos kapcsolatban állnak, és Strasbourgban már egyeztettek is arról a három pontról, melyet a bizottság kifogásol.

Navracsics jelezte, hogy készek megvitatni és módosítani a törvényt, ha a Bizottság szerint van olyan pontja, mely nincs összhangban az uniós jogszabályokkal, ugyanakkor azt is elmondta, nem ért egyet a Kroes által kiemelt pontokkal.

A miniszterelnök-helyettes kiemelte, hogy a videoblogokra a törvény szerint nem vonatkozik a regisztrációs kötelezettség, majd felajánlotta, hogy elküldi a Bizottságnak a kiegyensúlyozottsággal kapcsolatos magyar joggyakorlat fordítását.

(forrás: Kreatív Online, [origo])
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés