hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az év tíz legfontosabb brit iparági történése

A brit Marketing Magazine szaklap összeállította az idei év legfontosabb kommunikációs iparági történéseit. Facebook, Ipad, Old Spice, Big Brother.
A brit Marketing Magazine szaklap összeállította 

A brit Marketing Magazine szaklap összeállította az idei év legfontosabb kommunikációs iparági történéseit. Facebook, Ipad, Old Spice, Big Brother.

hirdetés

A brit Marketing Magazine szaklap összeállította a 2010-es év azon momentumait, amelyek alapvetően meghatározták a kommunikációs iparágat és a jövő szempontjából is jelentősek. A szaklap nem állított sorrendet, van közöttük reklám, technológia, politika, kampány, internet és televíziós műsor is.

 

A John Lewis „Always a woman” szpotja

A John Lewis áruházlánc epikus, egy nő életét a kisiskolás korától a nyugdíjas évekig bemutató reklámjáról azt írja a magazin, hogy „a legjobb reklám a Cadbury Gorillája óta”. Mi azért ezzel nagyon nem értünk egyet – ahogyan a gorillás reklám körüli rajongást is túlzásnak tartjuk –, mindenesetre a John Lewis idén már besöpört egy díjat: A British Marketing Society idén az év márkájának választotta.

A szaklap úgy értékel, hogy fontosságát abban lehet felmérni, hogy míg a legtöbb hirdető az internet és a közösségi média felé fordult, addig ez a kilencven másodperces szpot bebizonyította, hogy egy erős televíziós reklám még mindig óriási emóciókat válthat ki a fogyasztókból.

A reklámot az az Adam & Eve ügynökség készítette, amely a magazin szerint az év irodája volt 2010-ben, tehát igazi sztárduettről van szó. A reklám hatmillió fontba került, óriási visszhangja volt, a Sun azt írta róla, hogy „az egész nemzet telesírta tőle a teásbögréket”.

A reklám Billy Joel „She’s Always a Woman” című számának feldolgozását használta fel.

 

A Facebook elérte az ötszázmillió felhasználót

A Marketing Magazine elég ellentmondásosan értékeli Mark Zuckerberg gigavállalkozásának idei eredményeit. A szaklap szerint a Social Network című film utolsó mondata írja le legjobban a Facebook idei évét, miszerint „Nem lehet ötszázmillió barátod anélkül, hogy ne szereznél néhány ellenséget”.

A magazin szerint ez a mondat az idei év privacy-botrányairól és a lájk-gomb körül kialakult félig misztifikált, félig a személyiségi jogokról szóló diskurzusra utal. A szaklap arra figyelmezet, hogy a Facebook azzal a nagyívű ígérettel lépett be az emberek életébe, hogy az egész világot összehozza, de ebben az évben nagyon sokan arra döbbentek rá, hogy sokkal magányosabbá tette őket a Facebook.

 

Az Ipad piacra dobása

Az Apple-nek sikerült ugyanolyan cécót kerítenie az Ipad köré, mint a korábbi Apple-termékek esetében ez megtörtént. A lapkiadók egy része máris bejelentette, hogy az Ipad rángathatja őket ki a gödörből, a rajongók pedig éjszakákat voltak képesek állni a boltok előtt, hogy hozzájuthassanak.

Az Apple jelenleg a tabletek piacának 95 százalékát fölözi, és ez annak köszönhető, hogy majdnem tökéletes eszközt hoztak létre a megfelelő időben.

 

A választási viták a tévében

A nyilvános televíziós vitáknak ugyan nagy hagyományai vannak Nagy-Britanniában, a miniszterelnökök mégis mindig visszautasították az ellenzék kihívásait egy ilyen megmérettetésre. Ez kezdetben idén sem alakult volna másképp, de David Cameron, a Konzervatív Párt miniszterelnök-jelöltje addig követelte, hogy amerikai mintára honosítsák meg a briteknél a miniszterelnöki vitát, míg Gordon Brown munkáspárti miniszterelnök belement.

Amikor világossá vált, hogy Gordon a közvélemény-kutatások szerint Cameron mögött kullog, elfogadta, hogy megvédje álláspontjait a kamerák előtt, ez pedig új fejezetet nyitott a brit politikai kampányok történetében. A Marketing Magazine szerint ezek a tévéviták voltak a választások legemlékezetesebb momentumai.

 

A helymeghatározás alapú marketing

Ha nem lett volna elég a fogyasztók számára, hogy az életük apró-cseprő dolgairól is beszámolhattak az interneten, most már arra is lehetőségük van, hogy megosszák, merre is járnak épp az adott pillanatban. A Forsquare és a Facebook Places szolgáltatásokat az okostelefonokkal összekötve egy reményteli új kommunikációs és marketinglehetőség nyílt meg a hirdetők számára.

 

A Change4Life kampány kiherélése

A kormányzó konzervatívok nem csináltak titkot abból, hogy alaposan megnyirbálják a kormányzati kommunikációs költségeket, de nem lehetett tudni, hogy mennyire (A brit kormányzati kommunikáció visszafogásáról korábban mi is több ízben írtunk itt, itt és itt – a szerk.).

Pletykaszinten a média tudni vélte, hogy a gyermekek egészséges és felelős életmódjáért küzdő 75 millió fontos Change4Life kampányt nem finanszírozza tovább a kormányzat, amit Andrew Lansley egészségügyi államtitkár júliusban be is jelentett. A terv akkor vett fordulatot, amikor Lansley elmondta, hogy arra számítanak, hogy a piaci szereplők átvállalják majd a kampány költségeit, cserébe hajlandó a kormány bizonyos kedvező változtatásokat meghozni a piac szabályozásában.

A bejelentés meglepte az iparágat, és azoknak a meggyőződését erősítette, akik azt hitték, hogy a kormányzat óriási üzletben érdekelt. Hogy a hirdetőkkel meglökött Change4Life hogyan működne majd, nem tiszta, de sokan úgy látják, hogy ezzel lényegében meg is szűnt. Az már biztos, hogy a Wallace és Gromitért is felelős Aardman Studio színes gyurmafiguráival az M&C Saatchi által készített tcr-ek nem lesznek többé láthatóak a televízióban.

 

Az Old Spice

Mindjárt mi is gondoltuk, hogy az Old Spice „The man your man could smell like” kampánya ebben a felsorolásban is benne lesz, hiszen a Kreatív Online-on is talán ez volt a legtöbbször megírt, nemzetközileg is agyonhájpolt, Emmy-díjas kampány.

A kampányhoz kapcsolódó adatokról ezer helyen mi is írtunk, a Marketing Magazine szerint azonban az Old Spice olyat tett, ami az iparágnak hasznosabb volt, mint magának a márkának.

 

A Foster’s feltámasztotta a klasszikus brit komédiát

A szaklap úgy kezdi az értékelést, hogy „megemeljük a kalapunkat a Foster’s sörmárka marketingesei előtt, hogy életet lehelt a Steve Coogan által játszott szerencsétlen televíziós és rádiós bemondóba, Alan Partridge-be a Fostersfunny.co.uk oldalon”.

Bár már más márkák is próbálkoztak saját online szappanoperák beindításával, Coogan leigazolása óriási fegyverténynek számított a briteknél. A szaklap szerint a Foster’s tette a legnagyobb lépést afelé, hogy márkaként egyben médiatulajdonosokká is váljanak.

 

A Tetley Tea Folk visszatérése

Kilenc év után tért vissza a képernyőre a nálunk alig ismert Tetley, Tea Folk reklámsorozat, miután a Tetley teamárka több mint tízezer kérvényt kapott, hogy indítsák el újra. Szeptemberben az ITV1-on vetített Coronation Street szappanopera reklámszünetében tűntek fel újra, a novemberben vetített második részben pedig kiderült, hogy mi történt velük az elmúlt kilenc évben.

A Tea Folkot az MCDB kreatívügynökség hozta vissza, a kampányhoz közösségi médiás aktivitás is kapcsolódott a Twitteren és a Facebookon egyaránt.

 

A Big Brother halála

A Marketing Magazine azt írja, hogy jelzés értékű, hogy ők észre sem vették, amikor a legújabb Big Brother győztesei bejelentették, hogy ez volt a soha véget nem érőnek tűnő megaszéria utolsó adása. A valóságshow kis lánggal hunyt ki, és a Channel 4 számára véget ért egy korszak.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés