hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az igazi vlogger a jég hátán is megél

Véget ért a 2017-es Pepsi Vloggerőpróba, ahol az érdeklődök nyolc héten át négy ismert vloggert követhettek YouTube-on. A Kreatív is ott volt a díjátadóval egybekötött zárófordulón, amelyet a Kioskban rendeztek. (X)

hirdetés

A megmérettetés a Pepsi első negyedéves marketingkampányának a része volt. „A tél egy pillanat. Hozd ki belőle a legtöbbet.” – szólt a kampány üzenete, ennek a célcsoporthoz való eljuttatása volt Vloggerőpróba célja. Ehhez egy olyan platformra volt szükség, ami által könnyű befogadni az üzenet, és ezzel egy időben mégis mindenki számára érdekes. A négy kiválasztott vlogger, azaz Szilva, Unfield, Goodlike és I Have No Idea Hungary, négy erőpróbát teljesített, ezekért pontszámokat kaptak, és a végén a legtöbb pontot elért videóblogger fejére került fel a korona. A Vloggerőpróba a spontaneitáson keresztül próbálta bemutatni a Pepsi Pillanatot, ugyanis a vloggereknek a pillanat hevében kellett minden döntést meghozni, a konkrét feladatot csak egy pár perccel előtte tudták meg, így kellett bizonyítaniuk, hogy „az igazi vlogger a jég hátán is megél”.

A képre kattintva galéria nyílik!

A feladatok nem voltak egyszerűek: ahogyan a kampányüzenet, a próbatételek is a tél köré épültek, emellett nehezítő tényezőként a vloggereknek mindig volt a kezükben egy kamera. Az első kihívás során egy teherautó rakterében berendezett jeges szabadulószobában kellett feladatokat megoldaniuk egy adott határidőn belül. A második alkalommal egy budapesti kiránduláson jégbezárt Pepsiket kerestek, a végén pedig egyet ki is kellett szabadítaniuk egy viszonylag termetes jégtömbből. A harmadik fordulóban a négy vlogger egy ausztriai sítáborba utazott, ahol a feladat minél több szelfi készítése volt.

A Vloggerőpróba az influencer marketing eszközeivel próbálta minél több emberhez eljuttatni üzenetét. A vloggerek egyfajta kapcsot képeztek a célcsoport és a Pepsi között, mind a négy szereplő más-más közönséggel értett szót. A témák, amikkel ők foglalkoznak, és a személyiségük merőben különbözik, így a feliratkozóiknak sokkal személyre szabottabban tudták átadni a Pepsi-érzést. „Ha felkérünk egy vloggert, hogy működjön együtt a márkánkkal, akkor nem csupán az arca lesz a kampánynak, hanem tényleges alakítója és szerkesztője is.” – emelte ki ennek kapcsán Buzder-Lantos Nikoletta, a PepsiCo marketingvezetője.

A kampány záróakkordja a februári 28-ai utolsó forduló és díjátadó volt. Az utolsó próbatétel a következő volt: a vloggereknek minél több követőjüket kellett a Kioskba invitálni, akikért pontokat kaptak. A rajongóknak mindössze két órája volt arra, hogy regisztráljanak és kedvencüket segítsék. A verseny mindvégig viszonylag szoros volt: az első három fordulót követően I Have No Idea Hungary állt az első helyen, de a többiek között csak pár pont különbség volt, így az eredményhirdetés pillanatáig bizonytalan volt a verseny kimenete. A regisztrációval egy időben a szurkolóknak lehetőségük volt autogramot kérniük, de közös szelfik is bőven készültek. A bulin nemcsak a vloggerek és rajongóik vettek részt, hanem számos híresség is kíváncsi volt a Vloggerőpróba kimenetelére.

A nyolc hét során még egy közismert arccal találkozhattak az esemény követői: Buda Márton követte hétről hétre a vloggerek sorsát, illetve értékelte is teljesítményüket. A záróbuli műsorvezetőjeként beszélgetett a négy vloggerrel az elmúlt két hónap élményeiről, felidézték a legjobb pillanatokat – többen az ausztriai sítábort emelték ki – sőt, a közönség a bakikat is megnézhette. Kiderült az is, hogy a többhetes megmérettetés alatt mindannyian számos követőre tettek szert.

Mielőtt lehullott volna a lepel a győztes kilétéről, két másik díjat is átadtak, mégpedig a verseny követőinek. Az egyik szerencsés a helyszínen jelenlévők közül került ki, ő egy háromnapos római úttal gazdagodott, a csavar ebben az volt, hogy másnap reggel indulni is kellett. A másik nyeremény egymillió forint volt, ezt pedig egy olyan személy kaphatta, aki a nyolc hét alatt valamikor játszott a Pepsi.hu oldalán, és megtippelte, hogy ki hányadik helyen fog végezni az adott fordulóban.

A 2017-es Pepsi Vloggerőpróbát végül Török Ábel, azaz I Have No Idea Hungary nyerte, második helyen Szilva végzett, őt követte Unfield és GoodLike. A díj a második körben már látott, jégbe fagyott dobozos Pepsi volt, de a győztes megígérte, hogy ezt már nem fogja földhöz vágni, mint ahogy az erőpróbán tette – sőt, ez nem is tud elolvadni.

I Have No Idea Hungary - A Pepsi Vloggerőpróba nyertese, Goodlike, Buda Marci
A képre kattintva galéria nyílik!

A szervezők szerint az influencer marketing egyik hozadéka a mérhetőség: az erőpróbákról készült videókat a vloggerek saját YouTube csatornájukra feltöltötték, a kampány végére közel 7 órányi videóanyag készült, és több mint hárommillió megtekintést generáltak. A kampány összes videóját ezen a linken érhetik el.

A koncepció kialakítását és teljes körű koordinációját az Adamsky Budapest végezte, a közösségi média felületeket a HPS Digital kezelte. A kampányt a PepsiCo részéről Buzder-Lantos Nikoletta marketingvezető irányította, az operatív feladatokért pedig Brandt Ilona junior brand manager volt felelős. (X)

Bujdosó Beáta Zita, Szórakozás rovat szerkesztő
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés