Az NBC-csoport reklámidejét árulja a Google
A Google TV Ads nevű rendszerébe bejelentkező hirdetők mostantól az NBC Universal médiagigász amerikai kábelcsatornáinak egy részén is elhelyezhetnek hirdetéseket, és az együttműködésbe bevont adók nézettségi adataihoz is hozzáférhetnek. A megállapodás az NBC Universal kábelcsatornáit érinti: az MSNBC hírtévét, továbbá a CNBC, a Sleuth, a Chiller, az Oxygen és a Sci Fi adók reklámidejének egy részét, a három nagy országos amerikai hálózat egyikét, az NBC főadót azonban egyelőre nem.
„Az együttműködés révén átláthatóbb lesz a reklámelhelyezés, és precízebb megtérülési adatokat tudunk szolgáltatni hirdetőinknek, másrészt korábban tévében nem hirdető ügyfeleket is elérhetünk” – mondta a BrandRepublicnak Mike Pilot, az NBC Universal sales- és marketingdíviziójának elnöke. Az NBCU kapcsolatba kerül a Google online AdWords szöveges hirdetési programjában résztvevő reklámozókkal is.
Tim Armstrong, a Google reklámért felelős észak-amerikai elnöke ugyancsak azt hangsúlyozta, hogy hirdetők új körét szólíthatják meg, miközben a már meglevő hirdetési partnerek előtt is újabb lehetőségek nyílnak.
Az NBCU és a Google megosztja majd a TV Adsen keresztül eladott felületekből származó bevételt, és abban is megállapodtak, hogy közösen fejlesztik tovább a rendszert, hogy helyi piacokon is használni lehessen.
A Google 2006-ban vásárolta meg a dMarc Broadcasting rádióhirdetés-elhelyező rendszert, amely direkt kapcsolatot teremtett az ügyfelek és a csatornák között. Ugyanebben az évben a nyomtatott hirdetési piacra is belépett: a Print Ads felületén keresztül több mint 50 amerikai lapban, köztük a New York Timesban és a Washington Postban lehet hirdetéseket elhelyezni.