hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az ötlet csak kis része a sikeres kampánynak

Tóth Dorottya, a DDB szövegírója 2015-ben megnyerte a Cannes Young Lions hazai előválogatóját, majd a Pride U30-as fiataloknak meghirdetett plakátpályázatát, utolsó egyetemi vizsgájáról pedig egyből ügynökséghez ment. Azóta van már Golden Drum és Epica ezüstje, és idén egy cannes-i shortlistet is behúzott a DDB-vel. Vele olvasható egy rövid KV-interjú a decemberi Kreatívban.

hirdetés

Tóth Dorottya

Hogy kerültél a reklámszakmába?

Az Intrón keresztül. Az ELTE-re és a Corvinusra jártam, és már régóta ott volt a horizontomon a reklám, de nem voltam benne biztos, hogy ezt szeretném csinálni. Kicsit az újságírásba is belekóstoltam, dolgoztam lemezkiadónál, egy csomó mindennel foglalkoztam, ami egy kicsit is kreatív és az íráshoz közel áll.

Milyen újságnál dolgoztál?

A Lángoló Gitárokba írtam kritikákat, közben a Universal lemezkiadónál dolgoztam, nekik sajtóközleményeket készítettem.

Aztán jött az Intro.

Igen, megláttam, hogy elindul ez a kurzus, és úgy voltam vele: miért is ne? Nem gondoltam, hogy be fogok kerülni. Ez volt az első évfolyam, és több mint 300 jelentkező volt, akikből 8 embert választottak ki, úgyhogy elég büszke voltam magamra, amikor összejött.

Ezt követően rögtön felvettek ügynökséghez?

Anno még a Portfolio Night nevű szakmai rendezvényre készítettek fel minket az Intrón. Ez egy tök jó bemutatkozási lehetőség volt fiataloknak, csak hát kezdő szövegíróként ugye még nincs portfóliód. Az Intrón viszont kaptunk briefeket, és segítettek abban, hogy ha van egy ötletünk, azt hogyan lehet art director nélkül is kidolgozni. A Portfolio Nighton végül az akkori intrós csapatból senki nem kapott munkát, de a Republic Group épp embereket keresett, az intrós srácok beajánlottak, ott kaptam gyakornoki melót. Nagyon gyorsan történt, az utolsó egyetemi vizsgámról egyenesen a Republicba mentem.

Még mindig elég kevés a női copy a szakmában. Te erről mit gondolsz?

Kreatívnak lenni elég sajátos személyiséget kíván. De egy patriarchális társadalomban a nők nem úgy szocializálódnak, hogy a kreatív önmegvalósítással összeköthető személyiségjegyeket domborítsák ki. Ettől függetlenül szerencsére vannak női copyk. Ami számomra ijesztőbb, az a sok női pályaelhagyó: sokan például gyerek mellett szabadabb időbeosztásban akarnak dolgozni. Tény, hogy sokat vár el egy ügynökségi kreatív pozíció, sokszor a szabadidőnkből, a magánéletünkből is nagy szeletet kiharap,
és ez nőként, főleg anyaként ma nehezebb. De jó lenne, ha ez idővel már nem csak a nők terhe lenne.

Miért nem indulsz több U30-as versenyen 30 alattiként?

Nekem már az a fontos, hogy a kreatívfesztiválokon szerezzek díjakat. Van ez a jelenség, hogy 30 év alatt a szakmai hírnevedet az alapozza meg, hogy te milyen versenyeket nyertél. És ezek a versenyek az ötletről szólnak. Ez teljesen rendben van, a reklám egy ötletvezérelt iparág, viszont hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy az ötlet csak kis része annak, hogy lesz-e egy sikeres kampányod. Én most már inkább a jó ötletek sikeres megvalósításában szeretnék fejlődni.

Az interjú eredetileg a Kreatív decemberi számában jelent meg, amely többi cikkéről erre találsz több információt.


Hogyan juthatsz Kreatívhoz? Hát az újságosoknál!

A magazin gyönyörű, vaskos, 1290 forint, és ezekben a Relay és Inmedio üzletekben biztosan megtalálod:

Budapest: Allée, MOM, Mammut, Hegyvidék Központ, Aréna, Savoya Park, Campona, budaörsi Tesco, óbudai és soroksári Auchan, Váci utca, Városház utca, repülőtér T2

Batthyány tér HÉV, Deák tér, Kálvin tér, Ferenciek tere, Árpád híd, Örs vezér tere, Déli pályaudvar, Klinikák, Népliget, Nyugati pályaudvar, Lehel tér, Blaha Lujza tér, Ferenc körút megállók

Debrecen (Malompark, Tesco, Árkád, vasút), Győr (Árkád és Győr Plaza), Kecskemét (Március 15. utca), Komárom (Igmándi utca), Miskolc (Tesco, Auchan), Nagykanizsa (pláza), Nyíregyháza (Korzó), Orosháza (vásárcsarnok), Pécs (Árkád), Sopron (Széchenyi tér, Tesco), Szeged (Árkád), Székesfehérvár (Alba Plaza, Auchan), Szolnok (Volán üzletház), Szombathely (vásárcsarnok, vasútállomás), Tatabánya (Vértes Center), Veszprém (Kossuth utca, buszpályaudvar), Zalaegerszeg (Tesco, buszpályaudvar)

Ha inkább online rendelnéd meg a példányodat vagy szétnéznél az előfizetési csomagok között, akkor erre tovább!

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés