hirdetés
hirdetés
hirdetés

Babér terem

Magyar fesztiválsikerek

A magyar reklámpiacon nem mindennapi esemény, hogy egy magyar ügynökség nemzetközi fesztiválon nyerjen díjat. Lettországban a Leo Burnett lett fődíjas, Bulgáriában a Sylvának volt sikere, utóbbi ráadásul mindkét hirdetésével első helyezést ért el.
hirdetés

A Leo Burnett-story
A körülbelül fél éve megújult és kibővült kreatív csapattal dolgozó Leo Burnett Budapest a Golden Hammer International Baltic Advertising Festivál fődíját és az Év Ügynöksége címet nyerte el, a díjakat a június 28-i gálán vehette át a magyar reklámügynökség. A verseny legnagyobb elismerését, a Creativity Case-t és az Év Ügynöksége díjat a legtöbb pontot elért pályázó kapja.

A Leo Burnett Budapest egy nagydíjat, egy aranyat és három bronzot gyűjtött a megmérettetésen: Grand Prix-t kapott az Electro World bevezető kampányáért, amelyet Bronz Pengével díjaztak Magyarországon; Arany Kalapácsot a Fehér Kereszt Állatvédő Liga „Farokcsóválás” című társadalmi célú filmjéért, amely az idén itthon Ezüst Szívet nyert; Ezüst Kalapácsot a Minirin „Csap” című sajtóhirdetéséért, a Tix print anyagaiért, valamint a köztéri „CarWash” reklámért. A Leo Burnett nyertes munkáival a magyar közönség viszonylag keveset találkozhatott, hiszen például az Electro World kampányának egy része csak egy nappal az áruháznyitás előtt futott, a Tix-kampány médiaterve főleg vidékre koncentrált, így Budapesten kevésbé lehetett látni a sajtóhirdetéseket.

Az idén harmadszorra rendezték meg a Golden Hammer Fesztivált a lettországi Rigában, június 27–28-án az eseményt szakmai előadások kísérték. A Baltikum versenyét a Reklám Világszövetség (IAA) Lett Tagozata szervezte, de nemcsak a térség országai vettek részt, hanem összesen 13 országból érkeztek nevezések: Lettországból, Litvániából, Észtországból, Oroszországból, Fehéroroszországból, Ukrajnából, Lengyelországból, Romániából, Finnországból, Spanyolországból, Olaszországból, Csehországból és Magyarországról. A Leo Burnetten kívül más magyar pályázó nem volt a versenyen. A 12 országból érkezett szakmai zsűri 6 nagyobb médiatípus szerinti, illetve ezeken belül több kisebb, termékszegmensek szerinti kategóriákban ítélte meg az alkotásokat.

Bujtás Attila, a Leo Burnett Budapest kreatívigazgatója elmondta, hogy a lettországi versenyre nem a térség, hanem a zsűri összetétele miatt esett a választás: nagyon megnyerőnek találták egyrészt az elnök, Milka Pogliani, valamint Dragan Sakan személyét, másrészt pedig azt, hogy fele-fele arányban a régió és a nemzetközi reklámpiac képviselői értékelték a munkájukat. Az, hogy a Leo Burnett idén sok nevezéssel sok fesztiválon vett vagy vesz részt, annak tudható be, hogy Anko Reijnders ügyvezető igazgató vezetésével 6-7 hónapja nagy változtatásokat hajtottak végre a kreatív csapat összetételén és munkamódszerén. Ekkor került hozzájuk például Bujtás Attila a BBDO-tól.

A kreatívigazgató szerint korábban a Leo Burnettet nem úgy tartották számon, mint igazán kreatív ügynökséget, most viszont szeretnének felállni a dobogóra a BBDO mellé, amely tavaly és idén elnyerte az Arany Penge Kreatív Reklámfesztivál fődíját. Tény, hogy a Leo Burnett idén már jelentős sikereket ért el lapunk, a Kreatív reklámversenyén, valamint az Arany Pengén, illetve a montreux-i fesztiválon, ahol két kampány– az Electro World és a Tix – is „finalist”-ként végzett. Mivel ezen a megmérettetésen kategóriánként csak egy-egy alkotás nyer díjat, a „finalist” valójában dobogós helynek számít. A Cannes-i Reklám Fesztiválon – csakúgy, mint a többi magyar versenyző – nem járt sikerrel a Leo Burnett, viszont Bujtás Attila ígérete szerint az idei portorozsi Golden Drumra már nagyon komolyan felkészül az ügynökség.

Sylva-aranyak
A Magyarországon fiatalnak számító, független reklámügynökség, a Sylva a Madártani Intézetnek készített szpotjával First Prize-t, az Alcatraz szórakozóhely és étterem print hirdetésével pedig Grand Prix-t kapott a Golden Beach Umbrella nemzetközi reklámversenyen. A Madártani Intézet „Volume” című reklámfilmje az idei Arany Penge Kreatív Fesztiválon Arany Szív-díjat nyert, ami a legjobb társadalmi célú reklámért járt. Az ügynökség először tavaly tűnt fel a reklámfesztiválokon, a 2001-es Arany Pengén első helyet szerzett a Vista print hirdetésével, valamint Ezüst Pengét Gór Nagy Mária színitanodájának filmjével.

A bolgár eseményre más magyar alkotást nem neveztek, annak ellenére, hogy a szervezők küldtek szóróanyagokat a magyar ügynökségeknek. A rendezvény zsűrielnöke a Sylva kreatívigazgatója, Spielmann Gábor volt, aki természetesen a saját reklámjaira nem szavazhatott. A kreatívigazgató elmondta: a zsűriben való részvételre a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségén (MaKSZ) keresztül kapta a felkérést. Zsűrielnöknek már kint, Bulgáriában választották meg, őt egy másik zsűritag, Janez Damjan, a portorozsi Golden Drum fesztivál szervezője javasolta erre a posztra. Janez Damjan a tavalyi szlovén mezőnyből már ismerte a Sylva munkáit, hiszen az ügynökség Vista-hirdetése Ezüst Dobverőt nyert a versenyen.

A nemzetközi reklámfesztivált június 2. és 6. között tartották a Fekete-tenger partján található Albenában. A verseny az International Media Events keretei között zajlott, a rendezvény az International Television Festivals Association (ITFA) tagja. Az eseményen több mint ezren vettek részt, Angliából, Franciaországból, Németországból, Svájcból, Izraelből, Görögországból, Litvániából, Olaszországból, Szlovéniából, Lengyelországból, Ciprusról, Oroszországból és Grúziából érkeztek résztvevők.

Bár az International Media Eventset idén tizedszerre szervezték meg, a reklámfesztivál ennél jóval fiatalabb, a 2002-es csupán a harmadik Golden Beach Umbrella volt. A hirdetéseken kívül többek közt szórakoztató programok, hírműsorok, rádióműsorok, filmek és reklámok vetélkedtek külön-külön versenyeken, illetve az International Media Events adott otthont a világ egyik legjelentősebb televíziós díja, az Emmy elődöntőjének is.

Spielmann Gábor elmondta, hogy a hazánkban kevéssé ismert fesztiválsorozat Bulgáriában igen fontosnak számít. Büszkék arra, hogy egy gazdaságilag nem túlzottan fejlett ország egy ilyen jelentőségű, nemzetközi, nyolcnapos eseménysorozatot rendezhet. Ezt mi sem mutatja jobban, mint hogy a bolgár állami televízió élő adásban közvetítette a gálaműsorral egybekötött megnyitó ünnepséget.

Annak ellenére, hogy a Golden Beach Umbrella nemzetközi fesztivál, a nagyjából száz nevezés kizárólag a régióból érkezett, ezen belül is főként a balkáni országokból. A verseny legtöbb díját a szófiai McCann-Erickson nyerte, amelyet Bulgáriában az Év Ügynökségévé választottak idén. Spielmann Gábor a fesztivál alkotásairól elmondta: főként a nemzetközi ügynökségek munkái voltak sikeresek, például kiemelkedően jónak találta a bolgár Ogilvy & Mather kampányát, amely egy helyi sör újrapozicionálását kommunikálta. Szerinte a nyertes alkotások színvonala körülbelül megfelel a magyar reklámpiac elvárásainak, de hozzátette: a győztesek és a többi nevezett hirdetés kreativitása között nagy volt a szakadék.

A reklámokkal 12 kategóriában lehetett pályázni: televíziós és mozireklámok, rádióreklámok, sajtóhirdetések, kültéri reklámok, print anyagok, vállalati arculat, csomagolás, webdesign, médián kívüli reklámok, reklámkampányok, szlogenek és pr-kampányok vehettek részt a versenyen. A Golden Beach Umbrellán csak első díjakat lehetett kiadni, második és harmadik helyezés nem létezett. Mint Spielmann Gábor elmondta, nem minden kategóriában osztottak ki fődíjat, úgynevezett Grand Prix-t. First Prize-t a nem kereskedelmi hirdetések kaphattak.

Ilyen First Prize-t nyert a Madártani-hirdetés a televíziós kategóriában, a szpot a tv2-n és az RTL Klubon futott február-márciusban, illetve sajtóhirdetés változata is volt, amely például az Ellében, a Pesti Estben, a 168 Órában és a Bontonban jelent meg. A print mezőnyben Grand Prix-vel jutalmazott Alcatraz beltéri poszterként volt látható december-januárban.

Spielmann Gábor szerint három okból érdemes részt venni a fesztiválon: egyrészt nagy buli, másrészt nemcsak a reklám-, hanem a tágabb kommunikációs és médiaszakma is jelen van a rendezvényen, harmadrészt pedig a Golden Beach Umbrellán egyelőre nagyobb esély van a nyerésre, mint a régióban tartott másik, jelenleg nagyobb presztízsű nemzetközi fesztiválon, a Golden Drumon.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés