hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bazsó búvárkodik, Winkler a plafont veri

A UPC márciusban induló kampányában a Winkler-Bazsó páros a korábbi, Szőke-féle abszurd forgatókönyvek szerint röpköd vagy épp búvárkodik, közben pedig a UPC előnyeit demonstrálja. Reklámfilm-forgatáson járt a Kreatív.

hirdetés

Dél-Pesten, a kilencedik kerület lepusztult ipartelepei között, a Gubacsi útra szólt a UPC meghívása. Az elhagyatott telken álló raktárépület mellett csak a pöfékelő catering buszok mutatták, hogy jó helyen járunk. Mikor beléptünk, épp a búvárruhás Bazsó merült DVD-k közé, és már ekkor sejtettük, hogy a tavaszi kampány az eddigiekhez képes valamelyest új kommunikációs irányvonalat képvisel.

Humort kért a UPC

Tavaly év végén írt ki tendert tavaszi kampányára a UPC, melyet a Café Creative nyert meg, váltva így a márka korábbi partnerét, a JWT-t. Mint azt Kaldenecker Antaltól, a Café szövegírójától megtudtuk, a brief nem tartalmazott komoly újdonságokat a korábbiakhoz képest, vagyis maradt a Winkler Róbert - Bazsó Gábor (WB) páros és a humor, mint kötelező elem. Utóbbira vonatkozóan a tendereztetett ügynökségek szabad mozgásteret kaptak, így nyerhetett a Café Creative extravagánsnak számító forgatókönyveivel.

Nagyításért kattintson!

Kaldenecker azt is elárulta, hogy a közismert „spokes personokra” (véleményformáló közszereplőkre, kvázi celebekre - a Szerk.) építő, humoros szpotok koncepciója a márka globális kommunikációjának eleme, azaz a UPC-kampányok a többi országban is hasonló jellegűek.

Fesztelen hülyülés

A UPC öt reklámot rendelt a Café-tól, melyet az ügynökségi csoport gyártóvállalata, a Café Film készített. A forgatás igen feszített tempóban zajlott, hiszen három nap alatt kellett rögzíteni az öt darab szpot felvételeit, melyek félévnyi tévés kampányanyagot tesznek ki.

Kaldenecker elmondta, hogy szerettek volna visszanyúlni Bazsóék személyiségének lényegéhez, ezért igyekeztek visszaterelni a filmeket a Totalcarból ismert fesztelen hülyüléshez. „Arra gondoltunk, hogy őrültebb szituációkban tesztelhetné Winkler és Bazsó a UPC szolgáltatásait” – mondta a szövegíró. Ennek érdekében a filmeket egy fiktív kutatólabor környezetébe helyezték, ahol a UPC előnyeit egy-egy kísérlet részeként demonstrálja a páros.

Turbina-repülés és fatargonca

Kaldenecker összefoglalta a reklámok sztoriját is: 

Az első epizódban egy szélturbinás kísérlettel próbálják illusztrálni a Fiber Power net gyorsaságát. Ebben a részben Winklert egy turbina repíti fel, aki nagyokat koppanva állapodik meg a plafonon. A film érdekessége, hogy a felvétel során kötéllel rántották fel Winklert, melynek látható nyomait utómunkával távolították el a képről, így a végeredmény egy valódi szélcsatornás repülésnek fog tűnni.

További képekért kattintson!

Másodikként egy család próbál spórolni a tévén, neten és telefonon UPC-s konkurenciájukkal szemben, de hiába mindennemű aszkézis, magasabb számlát kapnak, és ettől kiborulnak.

A harmadik szpotban következetesen szerepet cserél a két celeb, és Bazsó szív. A tévésnek búvárruhában kell DVD-k közt kutatnia, hogy megtaláljon egy filmet. Mindezt időre csinálja, és közben a UPC videótárral versenyez.

A további két filmben is hasonlóan abszurd szituációkban tesztelik a UPC termékeket, legyen szó akár online streamelt táncóráról vagy tévét elásó, hatalmas kutyáról (a UPC kérésére ezekről több konkrétumot nem árulhatunk el, bár valójában, ha akarnánk se nagyon tudnánk).

A történeteket Kostyál Márk rendező nyakon öntötte egy erőteljes skandináv atmoszférával is. Az északiak precizitására utaló puritán berendezésű laboratórium, bevillanó finn nyelvű felirataival, a szőke és vörös kutató-statisztákkal, a fa vezérlőpulttal és a zseniális fa (!) targoncával erős hangulati egységet teremt.

Nagyításért kattintson!

Érdekes kérdés lehet, hogy a laborrá vedlett raktár kék-fehér sivárságát és steril jellegét mennyire tudják majd ellensúlyozni a kész filmekben. A hangárszerű tér méreteinek érzékeltetéséhez egyébként 2,39:1-es, mozis képarányt használtak, amely Bollywoodban hétköznapi ugyan, de a hazai reklámoknál meglehetősen szokatlan.

Szórakozni akarnak

„Az új kampány nem jelent márkaszintű irányváltást a UPC számára” – nyilatkozta Grósz Judit a UPC marketing- és tartalomigazgatója, aki hozzátette: legutóbbi kampányukhoz képest a fogyasztók szórakoztatóbb kommunikációt vártak, ez a törekvés jelenik meg hangsúlyosabban az új filmeken. Mivel a WB-páros bevált, és a visszajelzések alapján a közönség szerethetőnek tartja őket, nem változtattak a felálláson – magyarázta Grósz Judit.

A kampány egyébként március első hétvégéjén (2-3-4) indul online premierrel. A UPC Facebook oldalán különböző exkluzív anyagokkal nyitnak, többek között a Sixx (a Comment:com publicistája) által készített forgatási werkfilmekkel. A későbbi szakaszban a hagyományos ATL-csatornák, a tévé, a közterület és a rádió veszik át a főszerepet.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés