hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bebukta a fizetős online-modellt a Times?

Alig több mint két héttel a fizetős rendszer bevezetése után az olvasók nagy része otthagyta a Times online változatát. A Guardian szerint a visszaesés 93 százalékos.

hirdetés

Még nincs három hete, hogy Rupert Murdoch médiamogul fizetőssé tette a hozzáférést a londoni Times és a Sunday Times online cikkeihez, az olvasók többsége már el is pártolt a hírportáloktól. A lap tulajdonosa már régóta tervezte a fizetős modell bevezetését, majd két hetes regisztrációs próbaidőszak után július elején meg is szüntetett minden ingyenes tartalmat: a cikkeket ezután napi egy vagy heti két fontért olvashatták az érdeklődők.
 
Már azonban az első két hétben kétharmaddal kevesebb látogató érkezett a Times és a Sunday Times oldalára, mint az ingyenes időszakban – írja a Brandrepublic az Experian Hitwise elemzésére hivatkozva. Mint az egy másik, az UKOM/Nielsen által elvégzett kutatásból kiderül, a regisztrációs feltételek azokat is elriasztották az oldalról, akiknek a cikkekhez való hozzáférés ára meg se kottyanna.
 
Mint azt az Index megírta, a Guardian, a Times egyik nagy konkurense szerint a visszaesés még ennél is nagyobb: a napi 1,2 millió látogatót számláló májusi adatokhoz képest 93 százalékos. A lap szerint a Times oldalára érkező látogatóknak mintegy negyede iratkozik fel a fizetős szolgáltatásra. Egy másik adat pedig azt mutatja, hogy az összes brit online lap forgalmából csak 4,16 százalékkal részesül a Times a korábbi 15 százalékhoz képest. A Beehivecity szerint a két hét alatt, amíg a cikkeket még ingyen lehetett olvasni, de már regisztrálni kellett a hozzáféréshez, összesen 150 ezren iratkoztak fel, de közülük csak 15 ezren voltak  hajlandók fizetni a cikkekért – miközben a Times iPad alkalmazására majdnem ugyanennyien, 12 500-an fizettek elő.
 
A Brandrepublic szerzője úgy véli, a lapokat tulajdonló, a News Corporationbe tartozó News Internationalnak ez két szempontból is komoly problémát jelent. Egyrészt, a fizetős fal mögött megjelenő hirdetések gyakran jómódú célcsoportra lőnek, így a márkáknak is borsos árat kell fizetni értük – a brit szaklap forrásai szerint a szájton futó bannerek ára duplájára nőtt. Másrészt, ha a kevésbé jómódú olvasók hűek akarnak maradni a lapokhoz, az előfizetésre megspórolt pénz mellett kevés valószínűséggel lesz arra is keretük, hogy olyan exkluzív szolgáltatásokat is igénybe vegyenek, mint például a The Sunday Times borklub tagság. Egyelőre kevés nagy márka jelent meg a fizetős fal mögött: a kivételek között van az Accenture, a Lloyd TSB és a The Holiday Place.
 
A News International képviselői szerint most még korai határozott következtetéseket levonni, bár az kétségtelen, hogy egyelőre a Times online változata kiesett a médiatervekből, és át kell gondolni, hogyan kerülhet azokba vissza.

(forrás: Brand Republic, Index)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Hozzászólások (1 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Mi kipróbáltuk az olvasóinkon, mit szólnának egy hasonló pénzes modellhez. A reakciók magukért beszélnek:
http://stipistop.com/blog/2010/07/20/fizetos-lesz-a-stipistop-com/
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés