Békepipa a dohányosok és nem dohányzók között
A Dohányipari Szövetség toleranciakampánya
1998-11-30
A Magyar Dohányipari Szövetség a dohányosok és a nem dohányzók közötti tolerancia jegyében újabb kampányt indított, amely október elejétől november végéig tart. A televízióban, a mozikban és a nyomtatott sajtóban megjelenő hirdetéseket a Spark reklámügynökség készítette.
A Spark Reklámügynökség a toleranciakampány kreatív kidolgozásakor különleges és egyben humoros kreatív elképzelést valósított meg, amely szorosan illeszkedik ahhoz a kampánysorozathoz, amely évek óta megjelenik a médiában a témával kapcsolatosan. Várkonyi Péter, a Spark Reklámügynökség ügyvezető és kreatív igazgatója elmondta, hogy az üzenet átvitelére kidolgozott kreatív stratégia összeállítása nem volt egyszerű feladat, hiszen ezzel a kampánnyal egy rendkívül heterogén célcsoportot kívántak megtalálni: a kampány egyrészt szól a dohányosoknak is, de ugyanúgy a nem dohányzók figyelmét is szeretné felkelteni, ráadásul ezen csoportokhoz is különféle emberek tartoznak. „Azt mondhatjuk, hogy olyan kreatív formát kellett találni a kampányhoz, amely mindenkit megérint és mindenki számára fogyasztható. Mindenképpen szerettük volna elkerülni azt, hogy a hirdetések kioktató, esetleg kellemetlen vagy túlzó jelleget öltsenek. Rengeteg munka után alakult ki az a sajtóhirdetés, amely kis piktogramokkal tűzdelve közvetíti azt a gondolatot, hogy a társadalom íratlan szabályainak betartásával elkerülhetők a dohányzással kapcsolatos személyközi problémák. Ennek a korábbi hirdetésnek továbbfejlesztett változata a jelenlegi kampány, amely az audiovizuális médiában is megjelenik” – emelte ki a kreatív igazgató.
„A kommunikációs üzenetet olyan kreatív formában szerettük volna közvetíteni, amely mindenkinek megfogja a szemét úgy, hogy el is olvassák és meg is nézzék az egész reklámot.
Az animációs reklámfilm alapja végül is az a dohánylevél-figura lett, ami a sajtóhirdetésben használatos piktogrammok egyedi változatává alakul a narrációs szövegnek megfelelően. Egyrészt ezzel a figurával követni tudtuk a korábbi kampányok kreatív vonulatát, másrészt a dohánylevél utal a Dohányipari Szövetség logójára is” – fejtette ki Várkonyi Péter.
Balázs Szilvia