hirdetés
hirdetés

Belőled is hirdetés lesz!

2011-01-27

Reklámcélokra használja a Facebook felhasználóinak aktivitását. Az előzetes bejelentés nélkül indított szolgáltatással kapcsolatban már korábban emlegetett személyiségi jogi kifogások merültek fel ismét.

A Facebook elkezdte reklámcélokra használni felhasználóinak helyhez kötött bejelentkezéseit, kommentjeit, külső oldalakon elkövetett lájkolásait. Ezeket a közösségi oldal csak az adott felhasználó ismerőseinek mutatja meg, de nem az eddig megszokott módon, hanem mint szponzorált sztorit.

A közösségi site mostani lépése kicsit hasonlít a már korábban bevezetett, majd a hatalmas felháborodás miatt visszavont beacon-hoz, amelynek lényege az volt, hogy a felhasználók külső site-okon tett aktivitásai, vásárlásai közösségi hirdetésként megjelentek a profiljukon. A cél ezzel az volt, hogy egy új ajánlási rendszer alakuljon ki.

A mostani próbálkozás a Wired cikke szerint szép csendben, mindenféle bejelentés nélkül szerdán kúszott be a rendszerbe, ám a felhasználók hamar felfigyeltek a jelenségre.

Jim Squires, a Facebook product marketing vezetője a Wall Street Journal-nak nyilatkozva elmondta, azért vezették be ezt a rendszert, hogy a közösségi oldalon jelenlévő márkák követni tudják, a felhasználók mit mondanak róluk, amire korábban nem volt lehetőségük, és ezért ezt az aktivitást nem tudták kampányaik tervezésekor felhasználni.

Információk szerint a rendszert már hónapok óta tesztelte a Facebook, és állításuk szerint pozitív visszajelzéseket kaptak a felhasználóktól.

Azokat ugyanakkor ez nem nyugtatja meg, akik kényesek személyiségi jogaik tiszteletben tartására. Elsősorban amiatt lehetnek nyugtalanok, hogy a számos beállítás között, ahol a felhasználó be tudja állítani, hogy mi látszódjon aktivitásából a rendszerben, erre nincsen lehetőség.

Arról, hogy a magyar tartalomipar képviselői mit gondolnak a Facebook-lájkolásról, A nagy Facebook-fétis című korábbi cikkünkben olvashat.

(forrás: Wired)
hirdetés
hirdetés