hirdetés
hirdetés
hirdetés

Belőled is hirdetés lesz!

Reklámcélokra használja a Facebook felhasználóinak aktivitását. Az előzetes bejelentés nélkül indított szolgáltatással kapcsolatban már korábban emlegetett személyiségi jogi kifogások merültek fel ismét.

hirdetés
Kapcsolódó cikkek

A Facebook elkezdte reklámcélokra használni felhasználóinak helyhez kötött bejelentkezéseit, kommentjeit, külső oldalakon elkövetett lájkolásait. Ezeket a közösségi oldal csak az adott felhasználó ismerőseinek mutatja meg, de nem az eddig megszokott módon, hanem mint szponzorált sztorit.

A közösségi site mostani lépése kicsit hasonlít a már korábban bevezetett, majd a hatalmas felháborodás miatt visszavont beacon-hoz, amelynek lényege az volt, hogy a felhasználók külső site-okon tett aktivitásai, vásárlásai közösségi hirdetésként megjelentek a profiljukon. A cél ezzel az volt, hogy egy új ajánlási rendszer alakuljon ki.

A mostani próbálkozás a Wired cikke szerint szép csendben, mindenféle bejelentés nélkül szerdán kúszott be a rendszerbe, ám a felhasználók hamar felfigyeltek a jelenségre.

Jim Squires, a Facebook product marketing vezetője a Wall Street Journal-nak nyilatkozva elmondta, azért vezették be ezt a rendszert, hogy a közösségi oldalon jelenlévő márkák követni tudják, a felhasználók mit mondanak róluk, amire korábban nem volt lehetőségük, és ezért ezt az aktivitást nem tudták kampányaik tervezésekor felhasználni.

Információk szerint a rendszert már hónapok óta tesztelte a Facebook, és állításuk szerint pozitív visszajelzéseket kaptak a felhasználóktól.

Azokat ugyanakkor ez nem nyugtatja meg, akik kényesek személyiségi jogaik tiszteletben tartására. Elsősorban amiatt lehetnek nyugtalanok, hogy a számos beállítás között, ahol a felhasználó be tudja állítani, hogy mi látszódjon aktivitásából a rendszerben, erre nincsen lehetőség.

Arról, hogy a magyar tartalomipar képviselői mit gondolnak a Facebook-lájkolásról, A nagy Facebook-fétis című korábbi cikkünkben olvashat.

(forrás: Wired)
hirdetés

kapcsolódó cikkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés