hirdetés
hirdetés
hirdetés

Brandfestival Digital

BFD - tévé vs internet: egyelőre döntetlen

A digitális platformokon a kiugró sikereket a hagyományostól elszakadó reklámok hozzák – hangzott el a BrandFestival Digitalon, ahol az előadók arról is beszéltek, hogy a fogyasztók többsége fél a technológiai változásoktól, a tévéket pedig nem veri agyon az internet, viszont mindenképp jobban szegmentálhatók lesznek az üzenetek.
hirdetés
Akik digitális kábeladás segítségével elcsúsztatva, nem élőben nézik a tévéműsort, azok 80 százaléka áttekeri a hirdetéseket – számolt be Wim Vermeulen, az Ogilvy Group Central & Eastern Europe digitális innovációért felelős igazgatója a budapesti BrandFestival Digitalon április 29-én tartott előadásában. A hirdetők így egyre inkább elfordulnak az elmúlt évtizedeket uraló tévétől, a logikus kiút pedig az internet lehetne. Ott viszont a felhasználók 0,4 százaléka kattint rá egy bannerre – Wim Vermeulen szerint pedig az, hogy a reklámcsíkok brandet építenének, egy mítosz.

Az Ogilvy regionális főinnovátora szerint ebben a helyzetben az olyan vicces vagy informatív reklámok jelenthetik a megoldást, amelyek a megszokott packshot és információdömping helyett beszélgetésre sarkallják a fogyasztókat – a termékről és a termék ürügyén. Wim Vermeulen a Dove viharos sikerű Kampány a valódi szépségért szpotját, a Cadbury Gorilla videóját, az Apple Vistás bannerjeit, illetve a Lynx (az Axe dezodor Egyesült Királyság-beli neve) Weapons of Mass Seduction microsite-ját hozta.

Bazsó Gábor, az Index videotartalmakért felelős vezetője szerint közeledik a pont, amikor annyian interneteznek már, hogy az internetező egyenlő lesz az átlagemberrel, és az AB státuszú városiakról szóló történetek nem állják meg a helyüket. Ez cserébe jót tesz a videotartalmaknak, amelyek minőségi előállítása az interneten ugyanannyiba kerül, mintha tévéműsorról lenne szó, de legalább van esélyük elérniük a valóban érdeklődő nézőket, majd a környező felületek könnyen és célzottan értékesíthetők a hirdetők felé.

„A fogyasztóknak bonyolult és félelmetes a digitalizáció. A piacon azok fognak tudni megmaradni, akik ez a folyamatot valahogyan le tudják egyszerűsíteni, elérhetőségben és árban is" – fejtette ki Grósz Judit, a UPC Magyarország értékesítési és marketingigazgatója, aki egyetértet abban, hogy a digitális kínálatban végre szegmentálhatóak lesznek az üzenetek.

Szilágyi Árpád, az RTL Klub online üzletágának vezetője szerint a magyar statisztikákból még mindig egyértelmű a tévé toronymagas hegemóniája: a tévéadás 8,2-8,8 millió embert ér el a négy évnél idősebbek közül, miközben a net legjobb pillanataiban is csak 3,2 milliót. Szerinte a folyamatok csak újabb lehetőséget hoznak a tartalomgyárként működő tévéknek, amelyek márkái, műsorai és arcai könnyen „transzformálhatók" a különböző platformokra.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés