hirdetés
hirdetés
hirdetés

Interjú

Bob Scarpelli: „Az ötlet a mi valutánk”

Szinte nincs olyan reklámszakmai díj, amit nem nyert még meg, és olyan nemzetközi reklámverseny-zsűri, amiben nem vett részt. A Budweisernek készített „Wassup” kampányával végleg beírta nevét a reklámtörténelembe. Bob Scarpellit, a DDB Worldwide elnöke és vezető kreatívigazgatója úgy véli, korunk a reklámipar eddigi legjobb időszaka.
hirdetés
Mi a legfontosabb esemény a marketingkommunikáció területén manapság?
A földrengésszerű változás abban, hogy hogyan és hol kapnak az emberek üzeneteket, hogyan érhetjük el őket. Az új technológiák a kommunikáció minden területén jelen vannak. Ez óriási lehetőség a reklámipar számára is.

Mit tehet ma, aki el akarja érni a fogyasztókat?
Ebben szerintem nincs olyan nagy változás. Ha el akarunk érni embereket, akkor úgy kell kommunikálni velük, mintha épp csak beszélgetnénk. Ez médiatípustól függetlenül így van. Légy őszinte, tedd őket a történet részévé, azaz vond be őket, és természetesen legyél szórakoztató. Nem kell bohócot csinálnod magadból, de ha unalmas vagy, akkor megbuksz.

Mi az, ami a reklámban a végét járja?
Maga a klasszikus reklám, ahogy azt az elmúlt fél évszázadban csináltuk. Mostantól bármit megtehetünk, hogy eljuttassunk egy márkaüzenetet az emberekhez. Használhatunk eseményeket, internetes rövidfilmeket, írhatunk blogokat, egy szociális hálózat részévé válhatunk. Londonban monopolyt játszottunk az utcán, ezzel ünnepeltük a játék ötvenedik születésnapját. Amikor a McDonald’s Seattle-ben 24 órás nyitvatartásra váltott, kidekorált taxikkal kocsikáztunk körbe ingyen fuvart ajánlgatva a járókelőknek, és összekötöttük mindezt egy „ne igyál, ha vezetsz” kampánnyal. Ez mind kommunikáció. Ez a reklámipar eddigi legjobb időszaka.

Mi lesz az internet szerepe a kommunikációban a következő években?
Az internet szórakoztató-központtá válik tévéprogramokkal, zenével, mozival, könyvtárral, telefonnal, a kommunikáció elsődleges eszközeivel és még sok minden mással. Kibővíti a szociális életünket, és elvégez egy csomó unalmas feladatot helyettünk.

Hogyan változik a marketingkommunikáció a jövőben?
Továbbra is nagyszerű márkatörténetekről szól majd, amelyeket változatos helyeken és lenyűgöző módon mondanak majd el az embereknek. Még mindig egyszerű ötletekről van szó, valamilyen típusú termékelőnyökről és persze a párbeszédről. Ami változott, hogy az új technológiáknak köszönhetően sokkal összetettebb az eszközrendszer, személyesen tudunk beszélgetni egy hatalmas tömeggel.

Mit kell tennie annak, aki a reklám területén szeretne karriert építeni?
Ötletgenerátorrá kell válnia. Tartalmat kell gyártania, tetszőleges formában. Az ötlet a mi valutánk. Rettenthetetlen, rugalmas, nyitott, kísérletező csapatjátékosnak kell lennie.

Mi volt élete legnagyobb baklövése a karrierje szempontjából?
Minden hibám abból eredt, amikor túl sokat gondolkodtam és nem bíztam az ösztöneimben. Ahhoz, hogy sikeres légy az üzletben, rendelkezned kell hatodik érzékkel, hogy megérezd, mi az, ami működni fog, és mi fogja meg az embereket. Én mindig azzal rontottam el a dolgokat, amikor lebeszéltem magam ezekről a megérzésen alapuló döntésekről.

Visszatekintve az elmúlt évekre, minek köszönheti, hogy oda jutott a szakmában, ahol ma van?

Keményebben dolgoztam, mint a többiek, és hamar rájöttem, hogy meg kell bízni a munkatársaimban, mert akkor sokkal jobban dolgoznak.

Bob Scarpelli
Bob Scarpelli több mint harminc éve dolgozik a DDB-nél. Karrierjét 1977-ben szövegíróként kezdte, majd 1980-ban lett kreatívigazgató. 1994-ben nevezték ki a DDB chicagói irodájánál vezető kreatívigazgatónak, majd egy évvel később elnökhelyettes lett. 1998-ban bekerült a DDB Worldwide igazgatótanácsába, majd 2000-től az Egyesült Államokért, 2005-től pedig az ügynökség teljes nemzetközi tevékenységéért is felelős kreatívigazgató lett.

A szakemberrel készült interjút a Kreatív áprilisi száma közli.

Best World Publicity / Fordította: Matkó Zsófi
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés