hirdetés
hirdetés

Cannes Lions - átszabott filmes kategória

2008-02-25
Az újabb, immár főként az internethez alkalmazkodó reklámfilm-készítési stratégiákra reagálva a Cannes Lions nemzetközi reklámfesztivál szervezői átalakították a filmes kategóriát. Az új rendszerben több alkategóriában lehet indulni a filmekkel, többek között internetre, mobilra és más képernyőkre adaptált alkotásokkal.
A cannes-i fesztivál összesen négy alkategóriát nyitott meg a filmes jelentkezők számára: ezentúl az internetre, mobilra és más képernyős felületekre – mint például digitális outdoor felületek, vagy márkázott tartalom – gyártott filmek egymás mellett indulhatnak a Film Lions-ért.

A fesztiválon két másik új kategória is elindul: az interaktív film és az integrált film, ez utóbbinál a három vagy annál több típusú képernyőre adaptált alkotások indulhatnak. A két kategóriában az új médiumokhoz kapcsolódó innovatív médiahasználatot díjazzák.

A fesztivál szervezői a lépéssel feltehetően a reklámiparban az utóbbi években végbement digitális változásokra reagálnak, melyek Cannes-t is érintették. Mint arról már beszámoltunk a tavalyi versenyen a film és a cyber lions-t is egy mű vitte el, a Dove Evolution című vírusfilmje.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés