hirdetés
hirdetés

Cannes már várja a nevezéseket

2011-01-28

13 kategóriában, március 4-éig küldhetik be nevezéseiket az 58. Cannes Lions reklámfesztiválra azok, akik a nemzetközi színtéren szeretnék legjobb munkáikat megmérettetni. A szervezők új zsűrielnököket és néhány változtatást jelentettek be.

Bár a magyarok a Cannes Lions nemzetközi reklámfesztiválon idén debütáló új kategóriáról, a kreatív hatékonyságról lecsúsztak – ebbe ugyanis csak azokat a munkákat lehet nevezni, amelyek 2010-ben bármely kategóriában nyertek, vagy döntőbe jutottak – 13 kategóriában még lehet esélyük, ha március 4-éig beküldik nevezésüket. Az idén június 19. és 25. között zajló fesztivál szervezői bejelentették, mostantól várják a nevezéseket, és néhány változásról is beszámoltak.

Más lesz idén például az év ügynöksége cím elnyerésének feltétele: míg eddig csak a film, film craft, sajtó, outdoor és rádió kategóriák shortlistes helyezéseiből és díjaiból kalkulált pontszámok számítottak bele, mostantól a digitális, titánium és integrált kategóriákban elnyert döntős helyezéseket és díjakat is figyelembe veszik az év ügynöksége címhez.

Szintén újítás, hogy a fesztivál honlapján a nevezést segítő videókat tesznek közzé, amelyekben jelenlegi és korábbi zsűrielnökök és zsűritagok – többek között Luciano Deos, a 2011-es dizájn kategória zsűrielnöke, Paul Taafe, a pr kategória tavalyi zsűrielnöke, Tay Guan Hin, a tavalyi outdoor zsűrielnöke, Lars Bastholm, a 2009-es cyber zsűrielnöke és Toshiya Kono, a 2009-es film kategória zsűritagja – adnak tanácsokat az ügynökségeknek ahhoz, hogy hogyan állítsák össze a pályázati videókat, és hogyan ragadják meg a zsűri figyelmét.

Először adnak lehetőséget a szervezők a delegáltaknak idén arra is, hogy a fesztivál ideje alatt az összes kategória döntőseit megtekinthessék a fesztiválközpontban.

Közben kihirdették az új kategória, a kreatív hatékonyság zsűrielnökét, Jean-Marie Drut, a TBWA Worldwide elnökét. Január 18. óta nyilvános a digitális munkákat elbíráló zsűri elnökének neve is, ezt a szerepet idén Nick Law, az R/GA észak-amerikai alelnöke és vezető kreatívigazgatója tölti be, az outdoor zsűri elnöke Olivier Altmann, a Publicis Worldwide vezető kreatívigazgatója, a rádió pedig Eugene Cheong, az Ogilvy Asia Pacific regionális vezető kreatívigazgatója lesz. Mint az már megírtuk, a dizájn kategória vezetésére a szervezők a brazil dizájnert, Luciano Deost kérték fel, a pr-zsűriben pedig Dave Senay, a Fleishman-Hillard elnök-vezérigazgatója elnököl majd.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés