hirdetés
hirdetés

Új kategóriát vezet be a Cannes Lions

2010-10-28

Az Effie vadászterületére merészkedett, és kreatív hatékonyság címszó alatt új kategóriát hirdetett meg a jövő évi versenyén a Cannes Lions nemzetközi reklámfesztivál. A díjra 2010 nyertes vagy shortlistes munkái pályázhatnak.

A kreatív hatékonyság oroszlánnal azt a fajta kreativitást ismerjük el, amelyik mérhető és bizonyítható hatással volt az ügyfél üzleti céljaira. Kreativitást, amely befolyásolja a fogyasztó viselkedését, a márkaértéket, az eladást és ahol lehetséges, a profitot – írják az 58. Cannes Lions reklámfesztivál szervezői a jövőre debütáló új kategóriáról. Ezzel a reklámok legnagyobb nemzetközi versenyén 13- ra nőtt a kategóriák száma – a tavaly bevezetett pr, és az idén induló film craft kategóriákkal együtt.

A kategória különlegessége, hogy csak olyan munkák vehetnek részt a versenyben, amelyek 2010-ben bármely kategóriában nyertek, vagy döntőbe jutottak, így magyar ügynökség jövőre sajnos nem indulhat, miután idén egyetlen shortlistes helyet sem szereztünk. Az elbírálásban legnagyobb szerepet az elért eredmények játsszák majd (50 százalék), továbbá 25-25 százalékos súllyal esik latba az ötlet és a stratégia. Ebben a kategóriában nem lesznek alkategóriák, nem lesz arany, ezüst vagy bronz oroszlán, csupán a fődíj és egyforma kreatív hatékonyság oroszlánok. A kategória győzteseit 2011. június 25-én, a film, film craft, titánium és integrált díjakkal együtt hirdetik ki.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés