hirdetés
hirdetés
hirdetés

Színes Város

Csak festéket kértek

Egy jó gondolat, amely a készítők, a városlakók és a támogató számára is hasznos, vagy csupán egy pr-szemfényvesztés a szponzor és a városvezetés részéről? A Színes Város projektről két kollégánk készített videóriportot.

hirdetés

A Budapest három pontján zajló Színes Város projekt alkotói a város épületeit és köztereit kifestőkönyvként használva vidámabbá és élhetőbbé szeretnék tenni. A Dulux festékmárka szívesen csatlakozott támogatóként az elképzeléshez, a Moszkva tér kidekorálásával pedig véget is értek a munkálatok. Alapjában véve egy olyan helyzet ez, amelyben minden fél jól jár: a város több pontja szebb lett, a szponzor begyűjtheti a pr-crediteket, talán még a megszólítani akart szubkultúrák is pozitív benyomást alakítanak ki a festékmárkáról, a városvezetés pedig elmondhatja, hogy teret engedett egy olyan kezdeményezésnek, amelytől korábban égnek állt volna a hajuk, ezzel is hirdetve, hogy fiatalos, lendületes, progresszív szemlélet is van bennük. Földes András azonban, ki korábban is kritikusan fogalmazott a Színes Város projekttel kapcsolatban, úgy véli, hogy a hirdetett jelszavak ellenére a megvalósítás nem különösebben bátor, és a végeredménynek semmi köze nincs a street-arthoz. 

A Színes Város Projekt
A fiatal képzőművészekből és szobrászokból álló Színes Város csoport tavasszal nyert ötmillió forintot a Norvég Civil Támogatási Alaptól arra, hogy Budapest három nagy forgalmú helyszínére kivigyék a kortárs képzőművészetet. 
Az inspiráció Victor Vasarely Színes város című könyve volt, amelyben a művész szürke utcafalak helyett színes városokról ábrándozott. Az projekt alkotóinak az volt a célja, hogy kivigyék a művészetet az utcára, és színesebbé tegyék a városi hétköznapokat. A program ötletgazdái Megyeri András és TJ Julka már részt vett egy hasonló munkafolyamatban Guatemalában, tulajdonképpen ott született meg a Színes Város ötlete.
Az alkotócsoport olyan külsős művészeket is felkeresett, akiknek fő profiljuk az újrahasznosítás, így került be a képbe a Recycling Mission, akik felnikből készítettek egy hatalmas gömböt a városházára felfestett Vasarely-kép mellé, a Pillekő Csoport, akik különféle szobrokat komponáltak a Flórián- és a Moszkva térre, valamint a Medence Csoport, akik használt molinókból csináltak kanapét a Gomba tetejére.
A programot számos budapesti városvédő szervezet támogatta, köztük a Magyar Urbanisztikai Társaság, a Studio Metropolitana és Bojár Iván András, a főváros városarculati tanácsnoki irodájának vezetője. 

A fiatal képzőművészekből és szobrászokból álló Színes Város csoport tavasszal nyert ötmillió forintot a Norvég Civil Támogatási Alaptól arra, hogy Budapest három nagy forgalmú helyszínére kivigyék a kortárs képzőművészetet.

 
Az inspiráció Victor Vasarely Színes város című könyve volt, amelyben a művész szürke utcafalak helyett színes városokról ábrándozott. A projekt alkotóinak az volt a célja, hogy kivigyék a művészetet az utcára, és színesebbé tegyék a városi hétköznapokat. A program ötletgazdái Megyeri András és TJ Julka már részt vett egy hasonló munkafolyamatban Guatemalában, tulajdonképpen ott született meg a Színes Város ötlete.

Az alkotócsoport olyan külsős művészeket is felkeresett, akiknek fő profiljuk az újrahasznosítás, így került a képbe a Recycling Mission, akik felnikből készítettek egy hatalmas gömböt a városházára felfestett Vasarely-kép mellé, a Pillekő Csoport, akik különféle szobrokat komponáltak a Flórián és a Moszkva térre, valamint a Medence Csoport, akik használt molinókból csináltak kanapét a Gomba tetejére.

A programot számos budapesti városvédő szervezet támogatta, köztük a Magyar Urbanisztikai Társaság, a Studio Metropolitana és Bojár Iván András, a főváros városarculati tanácsnoki irodájának vezetője. 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés