hirdetés
hirdetés
hirdetés

Csak garantált sávszélességet szabad hirdetni

Csak valós, garantáltan elérhető sávszélességgel hirdethetik ajánlataikat az internetszolgáltatók – derül ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közleményéből. Ezeket a reklámokat egy új kormányrendelet szabályozza.
hirdetés

Mint arról már többször írtunk, az internetszolgáltatók sávszélességet kommunikáló kampányait a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) sokszor kifogásolta, mert a hirdetők az elméleti maximum sebességértékkel reklámozták szolgáltatásaikat.

Emiatt a versenyhivatal 2007 óta összesen 95 millió forint bírságot szabott ki: például a Magyar Telekom (MT) egyszer 75 milliós bírságot kapott (amit egy bírósági döntés 67,5-re mérsékelt), majd egy tízmilliós büntetést is kiróttak rá, és ugyanennyit kellett fizetnie a UPC-nek is.

A sávszélesség hirdetésekor használt alkalmazott „akár" és „maximális" jelzők kapcsán a GVH úgy fogalmazott, hogy a reklámokban nem elméleti, hanem reális lehetőségeket kell közzétenni.

Korábban arról is írtunk, hogy a GVH-n kívül a fogyasztók korrekt tájékoztatása mellett szállt síkra a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) és a Magyar Reklámszövetség (MRSZ), a két szervezet tavasszal kezdeményezett összefogást. Később pedig arról számoltunk be, hogy az NHH a szerződésekben eddig is szereplő garantált sávszélesség közlésére kötelezi szolgáltatókat.

December 11-én elérkezett a megoldás, életbe lépett az a kormányrendelet, ami szerint az internetszolgáltatók hirdetéseikben, weboldalukon és az általános szerződési feltételekben is a garantált le- és feltöltési sebességeket tehetik közzé.

A versenyhivatal abban bízik, hogy a kormányrendelet hatására hasonló jogsértések nem fognak megjelenni.
 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés