hirdetés
hirdetés
hirdetés

CSR élmezőnyben a Mol és az OTP

Jól szerepeltek a hazai nagyvállalatok a 2010-es CSR 24/7 című felmérésben, melyet a Braun & Partners készített: az első tíz helyezett fele magyar vállalat. A felelős működés rangsorának élmezőnyében található a Magyar Telekom, a Mol, a CIB, az OTP és a TVK.
hirdetés

Négy ország – Ausztria, Magyarország, Lengyelország, Románia – legnagyobb vállalatainak társadalmi felelősségvállalását vizsgálja a Braun & Partners felmérése a honlapjaikon elérhető információk alapján.

A B&P a Global Reporting Initiative (GRI) és az ENSZ Global Compact irányelvei alapján alakította ki a kutatást, mely azt mutatja meg, hogy a régió nagyvállalatai milyen mértékben és mennyire könnyen elérhetően teszik közzé a társadalmilag felelős működésükről szóló információkat.

2010-ben a közép-európai százas rangsor első helyezettje az osztrák OMV lett, 90 százalékos teljesítménnyel. Tőle alig marad el a második helyezett Magyar Telekom 88 százalékos eredményével. A MOL 83 százalékkal a dobogó harmadik fokán áll. A magyar vállalatok közül jól szerepelt még a CIB Bank (77 százalék), valamint az OTP és a TVK 75-75%-os eredménnyel. A legnagyobb javulást az első CSR-jelentését 2010-ben megjelentető Tesco (50 százalék), valamint a Budapesti Elektromos Művek (38 százalék) mutatták, 21-21 százalékot javítva tavalyi teljesítményükön.

A felelős működés legjobbja Lengyelországban a PGNiG energiaipari vállalat (69 százalék), míg Romániában az OMV Petrom áll az élen, ugyancsak 69 százalékos eredménnyel. Ezzel a közép-európai rangsor 12-13. helyét foglalják el.

A vizsgált országok átlagos teljesítményét összevetve a felelős működés átlátható kommunikálásában Magyarország áll az élen (43 százalék), őt követi Ausztria (40 százalék), míg Lengyelország (30 százalék) és Románia (21 százalék) átlagon aluli eredményt értek el.

Iparági összehasonlításban a távközlési vállalatok vezetnek 41 százalékkal, de a pénzügyi szektor (40 százalék) és az energiaipar (39 százalék) is átlagon felül teljesített. Leggyengébben az FMCG vállalatok kommunikálják felelős működésüket, átlaguk a régióban mindössze 3 százalék.
 

Módszertan
A cégeket 7 szempont mentén értékelték: átláthatóság, vállalatirányítás, érintetti kapcsolatok, környezeti felelősségvállalás, gazdasági felelősségvállalás, társadalom és emberi erőforrások kezelése. A vizsgálat során elkészülő indexnek 24 pont a maximuma, innen a kutatás elnevezése. Az eredmények alapján megszülető rangsor a szerint áll össze, hogy az egyes cégek hány százalékot teljesítenek az elméleti maximumból.

A vizsgálatban mind a 4 országból 25-25 vállalatot minősítenek: a 20 legnagyobb árbevételű céget, a 3 legnagyobb mérlegfőösszeggel rendelkező bankot és a 2 legnagyobb díjbevételű biztosítót (Magyarországon a Figyelő TOP 200 listája alapján).

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés