hirdetés
hirdetés

Díjeső zúdult a Prizmán

2012-11-14

A 27 shortlistes munka közül 12 kapott díjat a Prizma Kreatív Pr Díj szerda esti átadóján. Az év ügynöksége megosztva a Café Pr és a Next Wave lett.

Az idei Prizma Kreatív Pr Díj szerda esti kiosztója rendhagyó volt abban a tekintetben, hogy több díjat osztott ki a zsűri mint korábban, és Az Év Ügynöksége elismerés is két ügynökségnek járt megosztva. A Trafiqban tartott átadón összesen 15 díj talált gazdára: a shortlistről 12 munkának járt elismerés, a két pr-ügynökségi fődíj mellett pedig idén is díjazták az év pr-projektjét.

Mint arról beszámoltunk, a Kreatív Csoport által negyedik alkalommal megszervezett pr-versenyre a tavalyi rekordnevezést eggyel túlszárnyalva 67 pályázat érkezett, a döntőbe pedig 16 pályázó 27 munkája jutott be.

A zsűri idén két kategóriában több győztest is hirdetett: az eseménykommunikációban és a piaci bevezetés és újrabevezetés közé nevezett munkák között talált több díjra érdemes kampányt. 

A győztes kampányok

CD, DVD, vírusvideó 
Café Pr - A nevem Szabó Kinga - Aláírásgyűjtés a családon belüli erőszak önálló törvényi tényállásra emelésének parlamenti napirendre tűzéséért

 

Eseménykommunikáció
Front Page Communications
- Vissza a parkettre!

Visionary 7 - Vigyázz, lépcső! A Budapesti Fesztiválzenekar legrövidebb koncertje

 

Közintézmények pr-projektjei        
ACG Pro - Lépjünk, hogy ne lépjünk bele
A Hegyvidék zöldterületeivel Budapest egyik legvonzóbb kerülete, ugyanakkor közterületeit tonnányi kutyapiszok szennyezi naponta. A Budapest XII. kerületi Önkormányzat felkérése egy olyan, kommunikációs kampány kidolgozására szólt, amely képes egyesíteni és mozgósítani a kerületi lakosokat, és tartósan megváltoztatni a kutyatartók attitűdjét. A legfőbb kihívás az volt, hogy hosszú távú, végleges megoldást kínáljanak a probléma rendezésére.

Közösségi médiamegoldások      
Next Wave Europe - Nike „Cheer Me On”

 

Nonprofit kampányok         
Uniomedia – Szuno
Az Igazgyöngy Alapítvány Magyarország Berettyóújfaluban működtet művészeti iskolát, ahová hátrányos helyzetű (roma és nem roma) tanulók járnak. 2012 tavaszán indították el Szuno (romani nyelven, jelentése álom) nevű projektjüket, melynek lényege, hogy a gyermekrajzok alapján a családok nőtagjai kézműves termékeket - párnákat, táskákat – készítenek, majd az alapítványon keresztül értékesítik. Az ügynökség feladata az volt, hogy a projekt hírét minél szélesebb közönséghez juttassák el, és érjenek el potenciális vásárlókat úgy, hogy a megvalósításra pénzügyi forrás nem állt rendelkezésre.

 

Piaci bevezetés és újra bevezetés  
Noguchi Porter Novelli
- Meningococcus: ismerni kötelező, oltani ajánlott
Az ügynökség célja a többkomponensű, viszonylag drágább oltóanyag újrabevezetésének támogatása volt. Az awareness-kampány tölcsérszerűen vezetett el a téma iránti érdeklődés felkeltésétől az értékesítésig: összehangoltan dolgoztak az orvoslátogatókkal, együtt kellett elérni a háziorvosokat, és a szülőket, akik annyit tudnak a témáról, hogy ez az oltás nem kötelező. A betegség előfordulása ritka, a halálos kimenetel és a súlyos szövődmények azonban nagyon gyakoriak. A kockázatokat érdemes újra mérlegelni - erre igyekeztek ráébreszteni a laikus célcsoportot.

Uniomedia - Országos Influenza Oltópont-hálózat
A Sanofi Pastuer, a Sanofi Csoport vakcina-ágazata bízta meg az ügynökséget, hogy az influenza veszélyeiről és a cég csupán néhány milliméteres tűvel ellátott influenza elleni védőoltásáról tájékoztassák a célcsoportot. Emellett az általános oltási kedv növelése is fontos célja volt a kampánynak. Mivel a vakcina vényköteles, így a nevét semmilyen külső kommunikációs anyagban nem jelezhették, ezért első lépésként elnevezték „mikrotűs védőoltásnak” a vakcinát, és ezt kommunikálták.

Well Pr - Nestea zöld teák sztíviával
kampány célja az volt, hogy felkeltsék az érdeklődést a sztívia iránt, és bevezessék a sztíviával készült Nestea zöld teákat, ezzel támogatva a főmárkát, a Nesteát is


Public affairs
Café Pr
- Aláírásgyűjtés a családon belüli erőszak önálló törvényi tényállásra emelésének parlamenti napirendre tűzéséért


Reputációmenedzsment      
Red Lemon Media - Brown-Forman italok
A Brown-Forman három italmárkája közül a Jack Daniel’s-nél és a Finladiánál a prémium imázs erősítése volt a fő cél, az utóbbinál az ügynökség nagy hangsúlyt fektetett a gyártásra és eredetre. A bevezetési fázisban lévő el Jimador esetében a fő feladat az alapvető márkaismertség kiépítése volt, illetve annak kommunikálása, hogy a márka a hazai tequila fogyasztási kultúra fejlesztését is felvállalja. Miután a célcsoport jelentős része mindhárom márka esetében bulvárfogyasztó, így több olyan eseményt szerveztek, ahol sztárokat kapcsoltak az italhoz, megfelelően brandingelt környezetben.


Self-branding           
Next Wave Europe – InstantArt

 

A Prizma Kreatív Pr Díj történetében először fordult elő, hogy Az Év Ügynöksége címet pontazonosság miatt két ügynökség érdemelte ki: a tavalyi fődíjas Café Pr és a Next Wave

Az Év Pr-projektje díjat az ACG Pro-nak ítélte oda a zsűri a  Lépjünk, hogy ne lépjünk bele kampányért.

A zsűri elnöke Liptay Gabriella, az Invitel marketingkommunikációs igazgatója volt, a testületben szerepelt Nagy Bálint, az International Business School marketingtanszék-vezetője és a Magyar Reklámszövetség elnökségi tagja, Galambos Márton, az Origo felelős szerkesztője és gazdasági rovatvezetője, Perlaky-Papp József, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola docense és pr-szakirányvezetője, Balaton Anita, a Prizma Kreatív Pr Díj 2011 versenyén az év pr-ügynöksége díjat elnyert Café Pr ügyvezetője és Lausek Esther, a Kreatív szaklap pr-rovatának vezetője.

A BKF-en a tavalyihoz hasonlóan idén is bemutatkoznak a Prizma legjobb pályázatai november 21-én szerdán 17 órakor, minden érdeklődőt szeretettel várnak.

A Prizma díjátadójáról és az azt követő buliról hamarosan képekben is beszámolunk.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés