Dirk Gerkens
2012-03-08

Nem vitás, hogy azért is fontos piaci szereplő, mert hatalmas pénzek felett dönt, ezzel párhuzamosan viszont sikeres kereskedelmi és kommunikációs lépések köthetők a nevéhez. Az ő irányítása alatt lett piacvezető az RTL Klub, és számos, hosszú éveken át sikeresen futó műsor indult be 2001 óta, például a Mónika Show, a Legyen Ön is milliomos!, vagy a Való Világ (ami roppant sikeres válaszlépés volt a Tv2 Big Brother-adaptációjára).
Mit tanulhatunk tőle? |
Hogyan kell megújítani egy hirdetési rendszert és kialakítani egy sokcsatornás tévétársaság működési modelljét. |
Kiváló szakembergárdával veszi körül magát, elég, ha csak a régi nagy nevekre, Kolosi Péter programigazgatóra vagy Kotroczó Róbert hírigazgatóra gondolunk, no meg arra, hogy míg a csatornánál többé-kevésbé állandó a vezetőség, addig például a Tv2 vezérkarában meglehetősen magas a fluktuáció. Gerkens vezetéséhez (és Steve Varcoe, akkori kereskedelmi vezető nevéhez) köthető továbbá az SAP (csatorna-átlagáras rendszer) bevezetése 2003-ban, amelynek segítségével az addig stagnáló árak emelkedni kezdtek, valamint az RTL-közeli a kábelcsatornák sales house-ba szervezése is.
Fülöp István