DMSZ - felmérés a dm-eszközök hatékonyságáról
2007. szeptember 24. 11:03
DM Analízis 2007 néven készít felmérést a Direkt Marketing Szövetség (DMSZ)
a DM-eszközök hatékonyságáról és az ezekkel kapcsolatos fogyasztói magatartásról. A felmérést a Szonda Ipsos tavalyi kutatására építve a DMSZ függtelen szakértői készítik, a kutatást - egyes témák kijelölése mellett - a TeleData finanszírozza.
Az analízis többek között arra keres választ, hogy a DM-eszközök milyen rétegeket érnek el leginkább, valamint az elért csoportokat tekintve mekkora az átfedés, illetve milyen különbségek vannak közöttük.
Az analízis azt is feltárja maja, hogy azok az emberek, akik hajlandóak személyes adatok megadására, jellemzően milyen információkat közölnének a legszívesebben magukról, és van-e különbség e tekintetben a korcsoportok, illetve az eltérő vagyoni helyzetű rétegek között.
A harmadik kérdéskör arra keresi a választ, hogy az autók - három évnél újabb, illetve annál régebbi - tulajdonosainak milyen attitűdjei vannak a DM-eszközökkel kapcsolatban, és ezek mennyiben mások, mint az autóval nem rendelkezőké.
Az elemzésekből származó következtetéseket november 8-án, a Golden Dove nemzetközi DM-konferencián ismerteti Bartók János, a TeleData ügyvezetője. Az idei analízissel, illetve a dm-piaccal kapcsolatban Bartók János elmondta: Magyarországon éves szinten mintegy 30 milliárd forintot költenek direkt marketingre, ami 2006-ban több mint 280 milliárd forint értékű vásárlást eredményezett. A DM keretében éves szinten összesen 600 millió kontaktus létesül magyar nyelven. Évente 244 millió címzett, 1,9 milliárd címzetlen küldeményt és 34 millió e-mailt juttatnak el az emberekhez, továbbá 11 millió feletti telefonhívást és egymillió mobilüzenetet bonyolítanak le a magyarországi DM-cégek.
A TeleData adatai szerint Magyarországon egy háztartásra éves szinten 40-50 DM-küldemény jut, de vannak országok, ahol ennek a tízszerese. A DM-piacon a legtöbb pénzt, 9,2 milliárd forintot az autóipar költi, ezt követi hétmilliárddal a nyomdai szektor, majd 3,6 milliárddal a kereskedelem és hárommilliárddal a pénzügyi, biztosítási szegmens. A vendéglátásban és idegenforgalomban érdekeltek 1,6 milliárdot költenek dm célra, a távközlési cégek pedig 1,5 milliárd forintot.
A DMSZ tavaly kérte fel első ízben a Szonda Ipsost egy átfogó dm-piaci kutatásra, melynek anyagi támogatásában szintén jelentős szerepet játszott a TeleData. A cél az, hogy az átfogó kutatást három évente megismételjék, a közbenső években pedig mélyebb analíziseket végezzenek a piac egy-egy szegmensét illetően.
Az analízis azt is feltárja maja, hogy azok az emberek, akik hajlandóak személyes adatok megadására, jellemzően milyen információkat közölnének a legszívesebben magukról, és van-e különbség e tekintetben a korcsoportok, illetve az eltérő vagyoni helyzetű rétegek között.
A harmadik kérdéskör arra keresi a választ, hogy az autók - három évnél újabb, illetve annál régebbi - tulajdonosainak milyen attitűdjei vannak a DM-eszközökkel kapcsolatban, és ezek mennyiben mások, mint az autóval nem rendelkezőké.
Az elemzésekből származó következtetéseket november 8-án, a Golden Dove nemzetközi DM-konferencián ismerteti Bartók János, a TeleData ügyvezetője. Az idei analízissel, illetve a dm-piaccal kapcsolatban Bartók János elmondta: Magyarországon éves szinten mintegy 30 milliárd forintot költenek direkt marketingre, ami 2006-ban több mint 280 milliárd forint értékű vásárlást eredményezett. A DM keretében éves szinten összesen 600 millió kontaktus létesül magyar nyelven. Évente 244 millió címzett, 1,9 milliárd címzetlen küldeményt és 34 millió e-mailt juttatnak el az emberekhez, továbbá 11 millió feletti telefonhívást és egymillió mobilüzenetet bonyolítanak le a magyarországi DM-cégek.
A TeleData adatai szerint Magyarországon egy háztartásra éves szinten 40-50 DM-küldemény jut, de vannak országok, ahol ennek a tízszerese. A DM-piacon a legtöbb pénzt, 9,2 milliárd forintot az autóipar költi, ezt követi hétmilliárddal a nyomdai szektor, majd 3,6 milliárddal a kereskedelem és hárommilliárddal a pénzügyi, biztosítási szegmens. A vendéglátásban és idegenforgalomban érdekeltek 1,6 milliárdot költenek dm célra, a távközlési cégek pedig 1,5 milliárd forintot.
A DMSZ tavaly kérte fel első ízben a Szonda Ipsost egy átfogó dm-piaci kutatásra, melynek anyagi támogatásában szintén jelentős szerepet játszott a TeleData. A cél az, hogy az átfogó kutatást három évente megismételjék, a közbenső években pedig mélyebb analíziseket végezzenek a piac egy-egy szegmensét illetően.
(forrás:
Kreatív Online)