DMSZ, M. C. Direct - döntéshozók a DM-ről
A Direkt Marketing Szövetség (DMSZ) és az M. C. Direct közös kutatást készített azzal a céllal, hogy pillanatfelvételt készítsen a direktmarketing (DM) kommunikációval kapcsolatos szakértői, vállalatvezetői vélekedésekről és preferenciákról. A felmérés szerint a DM-eszközök közül a válaszadók körében az internet, az e-mail és a mobileszközök alkalmazása a leggyakoribb, ezt követi a levélreklám és a telemarketing.
A DM kivitelezésben meghatározó szerepet játszanak a kreatív szempontok, hiszen a legtöbb válaszadó szerint az a legfontosabb, hogy a DM-anyag vizuális megvalósítása áttekinthető legyen. A megkérdezettek szerint fontos szempont az is, hogy a DM-kampány során kapott SMS továbbküldhető legyen, az e-mail ajánlatnál pedig a legfőbb szempont a személyre szabhatóság. A kutatásból kiderült az is, hogy a levélreklám, az e-mail, az SMS és a telemarketing esetében fontos az ajánlat tartalma is.
A DMSZ és az M. C. Direct 2005 elején bonyolította le az internet alapú megkérdezést, amelyben a DM-szolgáltatásokat alkalmazók, a szolgáltatást nyújtók, illetve a gyártók és média képviselői vettek részt.