A siketek és hallássérült emberek nehéz sorosára hívja fel a figyelmet egy reklám. A szerkesztőséget megosztotta. Az olvasó mit gondol?
Kedves látogatónk! Ez a tartalom csak a Kreatív Online előfizetői számára elérhető, kérünk, a megtekintéséhez lépj be!
Ha nincs kéznél a jelszó, érdemes előkeresni, mert a jövőben az archívum mellett az exkluzív tartalmaknál is sűrűbben találkozhatsz majd vele. Azelofizetes@pphmedia.hu címen segítünk, ha nem került elő.
1. A kommunikációs sokkolás a közcélú reklámok adekvát technikája. Sőt e téren sokkal több megengedett, mint egyéb témákban (persze itt is kötelezően betartandók a gyerekek és egyéb érzékeny szegmensek védelmére hozott szabályozások).
2. De a sokkolásnak közcélú üzenetben is csak akkor van értelme, ha célja is van. (pl. a kátrányos, kiboncolt tüdő, a rákos nyelv a cigis dobozon). Más kérdés, hogy a sokkolás ritkán éri el a célját. Pl. kutatások szerint a dohányosok legyintenek az undorító fotókra, mondván, mit érdekli őket egy évtizedek múlva esetleg bekövetkező baj. Valamiben meg kell halni - mondják.
3. A sokkoló motívum legyen adekvát a témához és a célcsoporthoz. A bontott csirke ilyetén bemutatása viszont inadekvát. A hallásvesztés tragikus dolog , de mégsem nem azonos a brutális kivégzéssel, a halállal, a "kibelezett csirke érzéssel", ha lehet ilyenről beszélni egyáltalán. És egyáltalán nem illik a témából következően jóérzésű, adakozó lelkületű célcsoporthoz. A bontott csirke használata itt egy modoros baromság. Nem kreativitás, hanem geg. Végzetesen szar geg. Ilyen csirkét egyébként a piacokon tömegével látunk, tehát sem nem originális, sem nem megrázó, sem nem értelmes. Csak gagyi. És hatásvadász. De sajnos a Pampalini féle eredménnyel.
4. Ilyen csirkemotívumot reklámokban - csirkereklámokban! - is látunk. Például: http://www.adsora.com/food/real-good-chicken-ads , vagy: http://adsoftheworld.com/media/print/refisal_chicken , netán: http://www.stillad.com/mccormicks-your-food-will-get-prettier-2973.htm . Satöbbi. Az "ötlet": lerágott csirkecsont.
Sommás véleményem: ez egy hatalmas kreatív puki. Ennyi munkát, pénzt, jó szándékot és miegymást így elcseszni...
Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.