hirdetés
hirdetés
hirdetés

Egyelőre titok, mire jutott az Országmárka Tanács

Még mindig nem nyilvános Magyarország márkastratégiája, amin a kormány tanácsadó testületeként egy éve dolgozik az Országmárka Tanács. Elvileg tavaly év végére jött volna létre a stratégia, amit év elején kezdtek volna meg bevezetni. De igényt tart-e minderre az új kormány?

hirdetés
Kedves látogatónk! Ez a tartalom csak a Kreatív Online előfizetői számára elérhető, kérünk, a megtekintéséhez lépj be!
 
Ha nincs kéznél a jelszó, érdemes előkeresni, mert a jövőben az archívum mellett az exkluzív tartalmaknál is sűrűbben találkozhatsz majd vele. Az elofizetes@pphmedia.hu címen segítünk, ha nem került elő.
 
Ha nincs élő előfizetésetek, itt választhatjátok ki a számotokra megfelelő csomagot.
E-mail cím:
Jelszó:
(forrás: Kreatív)
hirdetés

Németh idén januárban távozott a TV2 senior kreatív produceri pozíciójából, és eddig kérdéses volt, hogy hol folytatja tovább a karrierjét. 

A Dove és Lizzo közösen lépnek fel a fiatal lányok mentális egészsége érdekében. 

A Wavemaker társ-kreatívigazgatója a D&AD New Blood Awards Duolingo zsűrijében bírálja majd el a feltörekvő kreatív tehetségek pályázatait.

Influencer-menedzsmenttel, kampánykezeléssel és tartalomgyártással is megbízta a Samsung az ACG-t. 

A piac mérete tavaly 13,195 milliárd forint volt az MPRSZ adatai szerint, ami 9 százalékos csökkenést jelent a 2019-es 14,5 milliárd forinthoz képest. 

Hozzászólások (6 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Az az igazság, hogy - szinte - minden hír kapcsán lehetne fikázni, odaszólni vagy lehúzni. Több hírt elolvastam és csípőből jöttek volna ezek a megjegyzések, de
végiggondolva, nem sokat használtak volna senkinek, maximum kipuffogtam volna magam. Ez volt az a pont, ahol eldöntöttem: megpróbálom elkerülni ezeket a hozzászólásokat
és megpróbálok inkább építő jellegű vagy információt megosztó gondolatokat beírni. A folyamatos fröcsögések nem igazán visznek előre, de rossz hangulatot és
indulatokat eredményeznek. Senkire nem szeretném ráerőltetni, de azért érdemes ezt végiggondolni.
#
Nem tudom, hogy mennyire titok, hogy mire jutott az OT, mert tavaly év végén már több nagyobb csoportnak, reklámosoknak, újságíróknak, befektetőknek (úgy mondták, hogy
a véleményvezéreknek) már prezentálták az eredményeket és a koncepciót.

4 koncepciót teszteltek a sok-sok összegyűjtött ötletből, kutatásokból, mélyinterjúkból. Az első kettőre nem emlékszem, mert nem nagyon érintett, talán
gasztronómia, és kulturális - főleg zenei - hagyományok rémlenek.

A második helyezett koncepció lényege, hogy az országot kreatív és innovatív országként márkázhatnánk. Végül ezt a lehetőséget elvetették a tanács tagjai, mert
a nemzetközi kimutatások szerint nem költünk annyit K+F-re, hogy azzal büszkélkedni lehessen, és az oktatás helyzete sem éppen rózsás. A kreativitás is rosszul cseng,
mert az adókerülés és a kiskapukeresés szinonímájaként használja a magyar.

Ezek alapján szerintem Kínai mosodásnak lett igaza: nem sikerült semmi átütőt kitalálni, viszont jó közepes lett az eredmény: a győztes koncepció szerint
Magyarország az „édes víz” országa lenne.

#
Kedves marcom107! Tudom, hogy az alapvető cél egy követhető stratégia kidolgozása, ami nagy kihívás, elismerem. Én csak azt nem értem, hogy olyan sok idő alatt, miért
nincs még kidolgozva. A kormányváltásokat pedig azért említettem, mert az új kormányok hajlamosak a korábban elért eredményeket semmisnek tekinteni, pusztán az előző
kormánypárttal való unszimpátia miatt. Ezt, mint nehezítő és az eredményességet akadályozó tényezőként emeltem ki. Bár mindezekkel együtt is úgy gondolom, hogy
lassan valamilyen eredményt kellene prezentálni, mert addig sem haladunk semerre.
#
@Renibabee: szerintem van itt egy apró fogalomzavar. alapvetően az OT-nek azon kell dolgoznia, hogy megszülessen az a pozicionálás, ami alapján el lehet indítani a kreatív
és minden egyéb más gondolkodást a külső kommunikációnkkal, imázsunk alakításával kapcsolatosan. a vonzerőnkre az országunk belső hangulata részben befolyással
lehet, de gyanítom, hogy pont azon is folyhat a munka, hogy megtalálják a domborítható oldalainkat. az is elképzelhető, hogy olyanban gondolkodnak, ami egy kicsit magával
tudja felfelé húzni az egész országot, vagy olyanban, ami mindenkinek segít utat mutatni, stb. ez nem igazán a kormányváltásokon múlik, szerintem. a nemzetközi trendet
követjük és úgy tűnik, hogy végre valamivel kapcsolatosan - szinte - időben kapcsoltunk.
@Kínai mosodás: 1 - nem ragadnék le a logótervező pályázatnál és nem kárognék előre, hogy mire lehet számítani, mert így egyetlen egy kezdeményezés sem fog
átmenni a rostán. 2 - olyan szakembereket lehet találni a tanácsban, akik (sikeresen vagy sem az vitatható) foglalkoztak már jó pár hazai és nemzetközi márka
építésével, gondozásával, így a konszenzus elérését szigorúan a szakmaiság segítheti. lehet, hogy nem így van, de én bízom benne, hogy mégis. 3. ez hazai
sajátosság, sajnos. azt gondolom, hogy számos erkölcsi és gazdasági oka is van, de sajnos nem kifejezetten csak a mi iparágunkra jellemző.

asszem a nap végén ismét érdemes legalább reménykedni abban, hogy ez most eredményes és működőképes lesz, kivételesen...
#
Én is úgy vélem, hogy a probléma belül van. Amíg nincs meg a belső elégedettség, amíg mi magunk sem szeretjük az országunkat, addig elég nehéz lesz külföldre
eladni. A stratégiának elsőként befele kellene irányulnia, és a hazai fejekben helyre rakni a dolgokat.
Én elhiszem, hogy nehéz a folytonos kormányváltozások miatt egy egységes starégiát követni, mégis nem hiszem, hogy ennyi "okos" ember ilyen sok idő alatt
tulajdonképpen egy nagy semmit tud csak felmutatni.
Ebből írtam idéna szakdolgozatomat, és bár csak egy kis csoportot célzó kampányt készítettem a témában, mégis legalább fel tudok mutatni némi eredményt mindössze
néhány hónap alatt.
#
Fontos dolog lenne, de:
1, olyan országnak nehéz műimázst teremteni, ahol az identitás egyéni és országos szinten is ismeretlen fogalom. Nem lehetetlen, de kihívás. És ha olyan megoldások
indulnak, mint a logótervező tenderen, akkor felejtsük is el már most, hogy eredménye lesz.
2, Impozáns a tanácstagok névsora, de nehezen tudom elképzeni, hogy ennyi jó ízlésű, de eltérő világú ember konszenzusából ne a közepes megoldás jönne ki.
3, Rengeteg kutatás, óriás pénzek lenyúlása - a sor végén azok vannak megint, akiken az egész múlik: a koncepció kreativ figurái. Ötvenezerért - de inkább ingyen.
Anyátok.
Óriás csinovnyik-csinnadratta, papírgyártás, magyarázkodás meg évtizedes maszturbálás helyett kéne egy kicsit gondolkozni, utána meg lendületesen dolgozni. Ilyen
állati egyszerű ez. Ehelyett: ezerszer körbe lesz magyarázva, a végén használhatatlan eredménnyel. Ha erre valós igény lenne, már rég meg lehetett volna csinálni.
Kábé pár havi fizetésemből. Jól.
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés