hirdetés
hirdetés
hirdetés

Egyre kedveltebbek a tudományos csatornák

Animal Planet, Discovery Channel, National Geographic, Spekrum

Január elsejétől a napi 18 órás műsoridő felében szinkronizált filmeket sugároz a kábeltelevíziókon látható National Geographic Channel, immár 630 ezer háztartásban. A teljes 18 órás műsoridejében magyarul szóló Spektrum TV 900 ezer, míg a főleg angol nyelvű Animal Planet és a Discovery Channel 600 ezer háztartásban nézhető.
hirdetés
A négy különböző tudományos, dokumentum- és természetfilmeket kínáló csatorna felértékelte egy speciális médiaszegmens, a tematikus műsorokat kínáló tévéadók szerepét. A legrégebben a Spectrum TV kezdte. „Mi csak és kizárólag Magyarországra vásárolunk műsorokat. Nem ragaszkodunk egy fő filmbeszállítóhoz, hanem 70-80 különböző helyről vásárolunk filmeket, amelyeket minden esetben szinkronizálunk. Nem szeretjük a vadászatokat és az állatkerteket. Törekszünk a másság elfogadására” – mutatta be a MaNCS olvasói által tavaly az év csatornájának választott Spektrum TV-t Minda Judit, a tulajdonos, üzemeltető Kábelkom Kft. műsorigazgatója. A többi rivális csatornával az egyetlen hasonlóságot abban látja, hogy azok is sugároznak természetfilmeket. Az Animal Planet és a Discovery Channel például Londonból szinte egész Európát behálózza. A műsorok, így a reklámok is – egy-két kivételtől eltekintve – angol nyelvűek.

Intellektuálisan igényes nézők

A Spektrum TV ugyan 900 ezer háztartásban látható, de a reklámozók még alig fedezték fel őket. Egyes műsorok nézettségi adatai a népesség 0,5 százaléka körül mozognak. „Sajnos nincs kifejlesztve olyan mérőrendszer, amely pontosabban mérne minket. Persze tudjuk, hogy ez nagyon drága” – fűzte hozzá Minda Judit. Egyben ismertette a Gallup vizsgálatát, amely szerint nézőik 90 százalékának tetszik műsoruk. Mint mondta, a Spektrumot inkább az intellektuálisan igényesebb tévézők kedvelik. Egy-egy filmet általában két évig vetítenek összesen 10-12 különböző időpontban.

Az utóbbi időben egyre több műfaj kapott bemutatkozási lehetőséget a Spektrum TV-n. A természet- és tudományos filmek mellett fontos szerep jutott a történelemnek, az életmód, a lakberendezés, a sport- és művészettörténeti és a főzőcske-műsoroknak. Minda Judit szerint a magyar szinkron elkészítése nem olcsó mulatság, hiszen ez egy kicsi piac.

A National Geographic naponta 12 órától másnap reggel 6-ig látható műsor. Jelenleg 110 kábeltársasággal állnak szerződéses kapcsolatban, amelyek révén több mint 630 000 előfizetőhöz jut el műsoruk. Ez ennyi háztartást jelent, de persze sokkal több potenciális nézőt.

Bár a nézettség mérése az ismert akadályokba ütközik, a nézői visszajelzésekből a csatorna népszerűségének erősödésére következtetnek. Ebben segítenek a nyereményjátékok is.

Reklám később – ma a népszerűsítés az elsődleges

A csatorna műsorának összeállításánál a külföldi tapasztalataik alapján legsikeresebbnek ítélt témákra figyelnek. Ilyenek a különleges embereket bemutató filmek, az állatos történetek, amelyekben nem csak az állatok természeti környezete, életmódja jelenik meg, hanem például a film végigkíséri egy állatcsalád életét vagy vándorlását. Ugyancsak népszerűek azok a témák, ahol a néző a felfedezőkkel együtt léphet például az egyiptomi fáraó sírkamrájába vagy egy távoli sziget partjára.

A csatorna hazai képviselői elmondták, hogy jelenleg Magyarországon nincs reklámértékesítésre lehetőség, most a műsor népszerűsítése a legfőbb cél. A tulajdonosok filozófiája szerint a dokumentumcsatornák közös célja, hogy ne egymástól, hanem az akciófilmektől hódítsanak el nézőket.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés