hirdetés
hirdetés
hirdetés

Eladná a Universal Music felét a Vivendi

A Universal Music Group a legnagyobb a nagykiadók közül. A versenyhivatal feltehetően nem menne bele abba, hogy másik major vegye meg.

hirdetés

A Dalszerző blog számolt be róla elég részletesen nemzetközi forrásokat szemlézve, hogy a francia médiakonglomerátum, a Vivendi eladná az általa tulajdonolt Universal Music Group akár felét is. A Universal Music Group a világ vezető kiadói közül is a legnagyobb. A Vivendi ősszel kezdené a tárgyalásokat és 18 hónapon belül lezárná azokat.

A blog megjegyzi, hogy a Vivendi 2017-es bevételének 45 százaléka származott az UMG-től, illetve hogy utóbbi értékét tavaly 23,5 milliárd dollárra becsülték, a cég bevétele pedig nőtt azóta, akár 40 milliárd is lehet idén az értéke. Az, hogy az UMG maximum 50 százalékát adná el a Vivendi, egyértelműen azt jelzi, hogy az irányítást meg szeretné tartani a leányvállalata felett annak növekvő jövedelme miatt. A francia cég egy vagy több stratégiai partnerben gondolkodik az üzlet során, derül ki a hivatalos közleményéből.

Utóbbival kapcsolatban kizárják, hogy egy másik major kiadónak adnák el az UMG részét, merthogy azt a versenyhivatal nem hagyná jóvá, példaként az EMI korábbi megvásárlását hozzák, amit csak úgy hagytak jóvá, hogy a Universal kénytelen volt üzlete egyharmadát eladni a Warner Musicnak cserébe. A Billboard a zenével foglalkozó techcégeket sem tartja valószínűnek, spekulációja szerint hollywoodi filmstúdiók vagy magántőke-befektetési alapok jöhetnek szóba.

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés